با ویژگی‌های رنگ سال ۲۰۲۰ آشنا شوید

از سال ۲۰۰۰ به بعد موسسه پنتون رنگ سال را انتخاب می‌کند. این شرکت که در کارلستاک نیوجرسی آمریکا است به طور غیر رسمی این کار را انجام می دهد. اما به مرور زمان و با توجه به برندسازی قوی که در این زمینه انجام داد، این طرح را جهانی کرده و حتی بسیاری از بزرگان دنیای مد را نیز ملزم به تابعیت از آن کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امسال شرکت پنتون، آبی کلاسیک را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ معرفی کرد. پنتون برای انتخاب این رنگ، متنی را به این شرح منتشر کرده است:

رنگ آبی بی انتها و ماندگار در سادگی آن، نمایانگر آسمان و ویژگی های اطمینان بخش است و نوید اعتماد را می دهد. با عبور از آستانه به دوره جدید، پنتون این رنگ را به یک تجربه چند حسی ارایه کرده است تا به تنوع بیشتر مردم برسد و فرصتی را برای همه فراهم کند تا بتوانند با این رنگ درگیر شوند. ما در معرض دید، صدا، بو و مزه قرار می گیریم تا رنگ سال ۲۰۲۰ را به یک تجربه رنگی همه جانبه برای همه تبدیل کنیم.

ویژگی های رنگ آبی

 این رنگ احساس آرامش را به ذهن متبادر می سازد و معمولا نشانگر صلح، امنیت و نظم است. این رنگ می تواند احساس غم، درون گرایی یا گوشه گیری را در بعضی افراد پدیدار کند و با نگاه به آن، به انسان احساس افسردگی، ترس و جدا شدن از دنیای بیرون دست دهد. از سوی دیگر این رنگ نماد معنویت و امور معنوی است و پوشیدن لباس های آبی، باعث می‌شود انرژی مثبت را انتقال دهد و عشق و بالندگی را به اطراف خود پخش کند. رنگ آبی موجب ایجاد حس تازگی و ظرافت و قطعیت می شود. اعتماد به نفس را افزایش می دهد و آرامش و اعتبار را به همراه دارد.

آبی کلاسیک را با چه رنگ هایی سِت کنیم

برای ایجاد هماهنگ بین لباس آبی و لباس های دیگر می توان از رنگ های مکمل استفاده کرد. نارنجی، رنگ مکمل آبی است و زمانی که کنار آن قرار می گیرد، از سرمای آبی کاسته و شور و هیجان را به آن اضافه می کند.

رنگ های خنثی یعنی سفید، سیاه و خاکستری، باعث می شوند تا آبی کلاسیک در کنار آن ها درخشان تر به نظر برسد.

استفاده از رنگ بنفش یا قهوه ای در کنار آبی، برای کسانی مناسب است که به رنگ های گرم و زنده علاقه نداشته و در عین حال می خواهند از سردی لباس های خود کم کنند.

آبی و زرد، یک ترکیب منحصر به فرد است که هیجان و نشاط را به همراه دارد. همچنین آبی کلاسیک در کنار رنگ هایی مانند فیروزه ای، بنفش یاسی، سبز فسفری، قرمز، لیمویی و قهوه ای، جلوه ای فوق العاده دارد و هارمونی جذابی را به وجود می آورد.

کد خبر 400429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.