تبدیل راه‌آهن قدیمی میلان به پارک‌های سرسبز

معماران محوطه‌های وسیع در دو راه‌آهن قدیمی و متروکه را به پارک‌هایی زیبا در کلانشهر میلان ایتالیا تبدیل کردند تا فضاهایی دوستدار محیط زیست را در این شهر خودرو محور ایجاد کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در رقابتی که بین بسیاری از معماران سراسر کشور ایتالیا برای استفاده دوباره از محوطه‌های دو راه‌آهن متروکه در شهر میلان برگزار شد، گروهی از طراحان شهری اهل میلان بهترین طرح پیشنهادی را ارائه دادند. در پروژه جدید که Agenti Climatici نام گرفت معماران از قدرت طبیعی گیاهان برای به حداقل رساندن آلودگی هوا و از آب برای پاکسازی و خنک سازی محیط اطراف راه‌آهن بهره گرفتند. پروژه تبدیل محوطه‌های دو راه‌آهن متروکه، بخشی از یک جنبش عظیم شهری در جهت توسعه دوباره فضاهای صنعتی بدون استفاده در حاشیه کلانشهر میلان به شمار می‌رود.

پروژه عظیم Agenti Climatici دو محوطه راه‌آهن را دربر می‌گیرد؛ یکی از این محوطه‌ها در شمال شهر میلان واقع شده است و فضایی به بزرگی ۴۶۸ هزارو ۳۰۱ متر مربع را دربر گرفته است و محوطه دیگر در جنوب شهر قرار دارد و از مساحتی برابر با ۱۴۰ هزار و ۱۹۹ متر مربع برخوردار است. معماران محوطه راه‌آهن شمال میلان را به عنوان " یک منطقه سبز" پوشیده در گیاهان و درختان سرسبز طراحی کرده‌اند که این منطقه پارکی بزرگ را دربر گرفته است.

پوشش گیاهی "منطقه سبز" علاوه بر زیباسازی محوطه به کاهش آلودگی هوا و خنک سازی بادهای گرمی که از جنوب غربی می‌وزد، کمک می‌کند. راه‌آهن جنوب میلان نیز "منطقه آبی" نام گرفت که در آن آب‌راه‌های انبوهی تعبیه شده است که به طور طبیعی روان آب را تصفیه می‌کند و ریز اقلیم‌هایی خنک کننده به وجود می‌آورد.

توجه به تغییرات آب وهوایی و ایجاد سازگاری با این شرایط یکی از مهم‌ترین اولویت‌های طراحان پروژه Agenti Climatici بود. معماران تلاش کردند در تبدیل راه‌آهن‌های متروکه به دو اصل مهم توجه ویژه داشته باشند؛ پایداری شهری از طریق ایجاد فضاهای سبز، آبراه‌ها و پل‌ها امکان پذیر بود در حالی که در طراحی ساختمان‌ها، توجه به توسعه‌های اقتصادی شهر در آینده‌ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. جالب است بدانید که در فضای عمومی جدید شمال کلانشهر میلان بزرگ‌ترین خط دوچرخه‌سواری در کنار ایستگاه‌های جدید مترو و یک خط جدید تراموا احداث شد.

کد خبر 400226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.