نوروزی: ایده‌های خوب دانش آموزی در شهر اجرا می‌شود

شهردار اصفهان گفت: هر یک از صاحبان ایده ارزشی برای شهر هستند زیرا هر ایده یک خلاقیت و نوآوری برای حرکت شهر به سوی بهتر شدن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز یک‌شنبه-۱۷ آذرماه ۹۸- در هفتمین ایده کاپ با موضوع اصفهان ۲۰۲۰ با بیان اینکه مشارکت مردم در تمامی عرصه‌ها باید محقق شود زیرا شهر متعلق به همه شهروندان است، اظهار کرد: البته کسانی که توانمندی و نظرهای مفیدی دارند باید بیشتر احساس مسئولیت داشته باشند.

وی افزود: دانش آموزان با استقبال از ایده پردازی برای بهبود وضعیت شهر و ایجاد طرح خلاقانه به صحنه آمدند و بیش از ۵۰۰ ایده به داوری گذاشته شد. هر یک از صاحبان ایده ارزشی برای شهر هستند زیرا هر ایده یک ارزش و هر خلاقیت و نوآوری یک راهکار است، برای اینکه شهر به سوی بهتر شدن حرکت کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ایده پردازان می توانند شهر را با ایده‌های خود اداره کنند، تصریح کرد: اگر امروز در حوزه ترافیک، پسماند و ... ایده‌ای ارائه کردید یعنی به اجرای آن اعتقاد دارید و این موضوع یک نمونه فرهنگ سازی است.

وی گفت: ۵۰۰ ایده از بین ایده های جوانان و نوجوانان دانش آموز مورد ارزیابی قرار می گیرد و تمامی این افراد در حال فرهنگ سازی هستند تا کیفیت زندگی ارتقاء یابد، این معنای مشارکت در اداره امور و تعیین سرنوشت شهر است.

نوروزی با بیان اینکه مشارکت فقط سرمایه گذاری مادی نیست، افزود: مشارکت باید در تمامی عرصه‌ها وجود داشته باشد البته مشارکت انسان‌های خلاق ارزشمندترین نوع آن است؛ از همه کسانی که فضایی را ایجاد کردند تا دانش آموزان خلاق و نوآور ایده‌های خود را بیان کنند قدردانی می‌کنیم و قطعا ایده‌های خوب توسط مدیران شهری در شهر اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: دانش آموزانی که امروز به عرصه ایده پردازی ورود کردند افرادی هستند که در آینده ایده‌هایی برای اداره کشور و جهان خواهند داشت، افرادی که امروز در این مسیر گام برداشتند بدانند از بین آنها انسان‌های بزرگ برمی‌خیزد و آینده دست این دانش آموزان است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اکنون که وارد این عرصه شده‌اید محکم و استوار بایستید اگر ایده شما در داوری برگزیده نشد مایوس نشوید، حتما همه ایده‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت؛ خاصیت و ذات مسابقه این است که باید کسانی برگزیده شوند، اما به همه ایده‌ها احترام می‌گذاریم چراکه تک تک آن ارزشمند است.

وی اظهار امیدواری کرد: هر ساله شاهد این رویداد مهم باشیم تا خلاقیت‌ها و استعدادها شکوفا شود و بتواند جامعه را از توانمندی نهفته در بین جوانان و نوجوانان شکوفا کند.

کد خبر 400154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.