اشتباهات احتمالی در قبوض عوارض را چگونه پیگیری کنیم؟

مدیر کل درآمد شهرداری اصفهان با بیان اینکه توزیع مرحله دوم قبوض عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه از ششم آذرماه سال‌جاری آغاز شده تا ۱۰ روز آینده ادامه خواهد داشت، گفت: نحوه پیگیری اشتباهات احتمالی در قبوض عوارض را تشریح کرد.

نادر آخوندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به بروز رسانی سیستم محاسبه عوارض درصد بسیار کمی احتمال خطا در قبوض وجود دارد که چنانچه شهروندان در خصوص نرخ محاسبه شده آن اعتراض داشته باشند، می‌توانند با در دست داشتن فیش عوارض قبلی یا سند مالکیت برای عوارض نوسازی به واحد نوسازی و عمران شهری و برای قبوض کسب و پیشه به واحد کسب و پیشه شهرداری منطقه محل سکونت یا فعالیت خود مراجعه کنند تا بررسی لازم انجام و در صورت نیاز اصلاح قبض صورت گیرد.

وی افزود: محاسبه عوارض کسب و پیشه بر پایه نوع و تعرفه شغلی، مساحت ملک تجاری و موقعیت مکانی ملک و بر اساس قیمت منطقه‌بندی است.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان ادامه داد: میزان عوارض نوسازی نیز بر اساس قانون و مشخصه‌های درج شده محاسبه و بسته به متراژ ساختمان، متراژ زمین، نوع اسکلت ساختمان و امکانات خانه از قبیل آسانسور و استخر متفاوت است.

وی با بیان اینکه شهروندان تا ۳۰ آذرماه امسال مهلت دارند نسبت به پرداخت قبوض عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه اقدام کنند، تصریح کرد: در این مرحله ۱۰۰ هزار قبض عوارض کسب و پیشه و ۶۰۰ هزار قبض عوارض نوسازی به صورت گسترده توسط اداره پست در حال انجام است.

آخوندی افزود: پشت برگه قبوض عوارض این دوره، اعلام شده، شهروندان می‌توانند اطلاعات و شماره تلفن همراه خود را به صورت تماس با تلفن ۱۳۷ و یا ارسال شماره شناسایی ملک به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۰۱۳۷ اعلام کنند.

مدیر کل درآمد شهرداری اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری در تلاش است با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم قبوض کاغذی عوارض کسب و نوسازی را حذف کند، تاکید کرد: عوارض کسب و پیشه، عوارض نوسازی و عوارض خودرو درآمدهای پایدار محسوب می‌شود و تلاش مدیریت شهری در سال‌جاری بهبود وصول این دو منبع درآمد است.

کد خبر 400086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.