از احیای مدرسه حلبیان تا بازآفرینی سرای ساروتقی

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از تصمیم برای بازآفرینی سرای تاریخی ساروتقی و نیز احیای ساختمان مدرسه حلبیان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به بازدید از سرای ساروتقی، آن را یکی از گنج های پنهان و مهجور مانده اصفهان نامید و اظهار کرد: این سرا با سابقه ای چند صد ساله، از دوران صفوی برجای مانده و نام ساروتقی یکی از وزرای باکفایت صفوی ها- که شخصیتی پرجاذبه اما ناشناخته است، بر آن است.

وی افزود: این بنا در صورت بازآفرینی و بازگشت به چرخه حیات شهری نگینی درخشان در عرصه گردشگری اصفهان خواهد شد؛ کار دشواری که در مرحله تصمیم‌گیری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین درباره بازدید خود از مدرسه حلبیان اصفهان، نوشت: اگر سریال قصه‌های مجید را دیده باشید -که حتما دیده‌اید- باید بدانید مدرسه مجید که یکی از مدارس بسیار قدیمی اصفهان بوده و نام شهید حلبیان بر آن است درنهایت شگفتی و درمیانه بی‌مهری به حال احتضار افتاده است.

وی ادامه داد: می‌توان و باید با ایجاد اراده و هماهنگی لازم بین چند بخش از این روند غم انگیز جلوگیری کرد؛ امیدوارم در آینده اخبار بهتری از اینجا بشنویم.

کد خبر 399847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.