ستاره ایرانی مشتری بوندس لیگایی پیدا کرد؛ صدرنشینی جوان ایرانی در تنیس روی میز جهان

از کشورهای کاندیدا شده برای جام جهانی ۲۰۳۰ تا صدرنشینی یک جوان ایرانی در تنیس روی میز در جهان و علاقه آلمانی ها به مجید حسینی مهم ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته ای که گذشت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

* کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو موسوم به «توکیو ۲۰۲۰» از اتمام ساخت ماهواره ای که در طول بازی‌های المپیک و پارالمپیک سال آینده به فضا ارسال می‌شود، خبر داد. هدف این پروژه ترویج بازی‌ها در حین گردش به دور زمین است. این دستگاه کوچک "G-Satellite Go to Space" نامگذاری شده و ابعاد آن فقط ۱۰ سانتی متر است.

* دو کشور انگلیس و ایرلند خواستار آن شدند تا جام جهانی ۲۰۳۰ را به صورت مشترک برگزار کنند. جام جهانی که فیفا می‌خواهد به مناسبت ۱۰۰ سالگی برگزاری این رقابت‌ها، با سال‌های گذشته تفاوت بسیاری داشته باشد و برنامه ویژه‌ای برای برگزاری این رقابت ها دارد. همچنین شنیده می‌شود سه گروه دیگر نیز به دنبال پیشنهاد انگلیس و ایرلند و میزبانی این دوره از مسابقات جام جهانی هستند که عبارتند از:

گروه اول: انگلیس و ایرلند

به گروه دوم: آرژانتین، اروگوئه، پاراگوئه و شیلی

گروه سوم: مراکش، الجزایر و تونس

گروه چهارم: بلغارستان، یونان، رومانی و صربستان

* حمید بنی تمیم دبیر کل کنفدراسیون کشتی آسیا، سرپرست، نایب رئیس و دبیر پیشین فدراسیون کشتی به عنوان نماینده کنفدراسیون آسیا و اتحادیه جهانی در مسابقات جنوب آسیا انتخاب شد. حمید بنی تمیم به عنوان دبیر کل ایرانی کنفدراسیون کشتی آسیا هم اکنون دبیر فدراسیون ناشنوایان کشورمان است.

* آندره استراماچونی سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران که در بازی‌های اخیر تیمش نتایج قابل قبولی را کسب کرده است با استقلال قرارداد دو ساله دارد و این قرارداد تا ابتدای تابستان ۱۴۰۰ اعتبار دارد، اما در این قرارداد بندی وجود دارد که همکاری طرفین در پایان فصل اول یعنی ابتدای تابستان سال آینده منوط به توافق مجدد مالی خواهد بود و مرد ایتالیایی با افزایش ۲۰ درصدی دستمزد خودش در این تیم می‌ماند.

* لیونل مسی، ویرجیل فن دایک و کریستیانو رونالدو به ترتیب نفرات اول تا سوم برترین بازیکنان فوتبال جهان در سال ۲۰۱۹ از نگاه فرانس فوتبال شناخته شدند.

* سایت کالچومرکاتوی ایتالیا که به طور هفتگی به بررسی عملکرد بازیکنان و مربیان ایتالیایی خارج از این کشور می‌پردازد، آندره آ استراماچونی، سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران را به‌عنوان سومین لژیونر برتر هفته معرفی کرده است.

* مراسم برترین‌های سال ۲۰۱۹ سری آ ایتالیا، برگزار شد و بازیکنان تیم فوتبال یوونتوس توانستند بیشترین جوایز را کسب کنند. کریستیانو رونالدو مهاجم یوونتوس هم که فصل گذشته نخستین سال حضورش در سری آ را تجربه می کرد، توانست عنوان بهترین بازیکن کالچو را تصاحب کند

* طبق اعلام فدراسیون جهانی تنیس روی میز ITTF رنکینگ ماه دسامبر ۲۰۱۹ منتشر شد و برای اولین بار در تاریخ تنیس روی میز کشور یک ایرانی رتبه یک جهان در رده سنی زیر ۲۱ سال را به خود اختصاص داد. در این رتبه بندی امیرحسین هدایی با درخشش در تورهای بین المللی توانست رتبه ۱ در رنکینگ زیر ۲۱ سال جهان را از آن خود نماید، امین احمدیان نیز در رده سنی زیر ۲۱ سال با پنج پله صعود در جایگاه ۱۹ جهان قرار گرفت.

* زلاتان ابراهیموویچ ستاره سوئدی دنیای فوتبال به تازگی پس از جدایی از تیم ام ال اس لا گالگسی دو پیشنهاد از تیم‌های میلان و ناپولی دریافت کرده و احتمال حضور این بازیکن در رقابت‌های سری آ ایتالیا بیشتر از هر زمان دیگری وجود دارد.

* سید مجید حسینی مدافع ملی پوش تیم فوتبال ترابوزان اسپور ترکیه که اخیرا در تیررس تیم هرتابرلین آلمان قرار گرفته بود، حالا این تیم آلمانی پیشنهاد رسمی ۲.۵ میلیون یورویی خود را به ترابوزانی‌ها ارسال کرده است.

کد خبر 399791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.