خودکفایی کامل ایران در صنایع دفاعی

وزیر دفاع گفت: هیچ نگاهی به بیرون مرزها نداریم و امروز تجهیزات دفاعی مورد نیاز کشور در تمامی سطوح و حوزه‌های رزم زمینی، هوایی، دریایی، الکترونیک، پدافندی، و ... به محض احساس نیاز توسط نیروهای مسلح، در یک فاصله زمانی منطقی و کوتاه، با کیفیت مورد قبول و استاندارد در اختیارشان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، سرتیپ امیر حاتمی در مراسم بازدید سرلشکر محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی سازمان صنایع دفاع با قدردانی از زحمات و مجاهدت‌های کارکنان و متخصصان سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع در تولید محصولات راهبردی و ارزشمند دفاعی اظهار کرد: همت و تلاش متخصصان و کارکنان سازمان صنایع دفاع در این دوره بر این است که با هوشمندسازی، سبک‌سازی، افزایش دقت و برد، ارتقای کیفیت و کاهش قیمت، نیازهای دفاعی امروز کشور را بر اساس انواع و تنوع تهدیدات موجود، تامین و آخرین دستاوردهای پیشرفته را در اختیار نیروهای مسلح قرار دهند.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری نظام سلطه بر علیه ملت بزرگ ایران اسلامی افزود: نیروهای مسلح و صنعت دفاعی کشور در کوران شدیدترین تحریم‌ها و دشمنی‌ها با تدابیر و رهنمودهای حکیمانه امام راحل عظیم‌الشان و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) توانست با بهره‌گیری تام و تمام از ظرفیت‌های ملی، راهبرد نجات بخش «ما می‌توانیم»  را تحقق بخشیده و امروز مفتخریم که به قدرت بازدارندگی مطلوبی دست یافته‌ایم و دشمنان ایران اسلامی بخوبی می‌دانند که نظام اسلامی در دفاع از آرمان‌های والا و منافع ملی خود مذاکره و مسامحه نخواهد کرد.

وزیر دفاع ارتباط سازمان‌ها و صنایع دفاعی وزارت دفاع با خطوط مقدم نیروهای مسلح را برای دریافت بازخورد مناسب از کیفیت تجهیزات دفاعی بسیار با اهمیت برشمرد و ادامه داد: باید بتوان با استفاده‌کنندگان محصولات و تجهیزات دفاعی در نیروهای مسلح که حافظان نظم و امنیت واقعی کشور هستند، ارتباطی روان، سریع، کاربردی و در عین حال صمیمانه و دوستانه برقرار کرد تا مشاهدات میدانی کاربران تجهیزات دفاعی بلافاصله به متخصصین صنعت دفاعی منتقل شده تا تولیدات بصورت کاملا عملیاتی و اثربخش در صحنه رزم مورد استفاده قرار گیرد.

حاتمی با بیان این نکته که امروز فاصله طرح ایده تا تولید محصول دفاعی به جهت وجود بسترهای فناورانه و ایجاد سازوکارهای حرفه‌ای و خلاقانه در وزارت دفاع بسیار کوتاه شده است، عنوان کرد: در واقع یکی از مهمترین اهداف وزارت دفاع و درخواست نیروهای مسلح با این رویکرد محقق شده است.

وزیر دفاع اضافه کرد: مسئولان، فرماندهان و مردم شریف ایران اسلامی مطمئن باشند، در مجموعه وزارت دفاع برای تامین خرد تا کلان محصولات دفاعی که نیاز صحنه رزم را تامین و برآورده می‌سازد، هیچ نگاهی به بیرون مرزها نداریم و امروز تجهیزات دفاعی مورد نیاز کشور در تمامی سطوح و حوزه‌های رزم زمینی، هوایی، دریایی، الکترونیک، پدافندی، و ... به محض احساس نیاز توسط نیروهای مسلح، در یک فاصله زمانی منطقی و کوتاه، با کیفیت مورد قبول و استاندارد در اختیارشان قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 399717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.