تا پایان سال ۶۰۰۰ نیرو در قوه قضائیه جذب می شود

رئیس قوه قضائیه در رابطه با جبران کمبود نیروی انسانی در دستگاه قضایی گفت: با روند فعلی برای جذب نیرو نمی‌توان کمبودها را جبران کرد، جذب قبولی‌های آزمون سال ۹۶ به تعداد ۱۳۰۰ نفر را انجام داده ایم و جذب شش هزار نفر نفر را تا پایان امسال خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی در استان اصفهان با بیان اینکه گزارش رئیس کل دادگستری استان اصفهان از اجرای سیاست‌ها قابل تقدیر بود، اظهار کرد: از همه کارکنان دستگاه قضا و کسانی که در این استان برای گره گشایی از کار مردم گام بر می دارد، قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه توجه به کرامت قضات، کارکنان دادگستری، ارباب رجوع و اصحاب دعوا باید مورد توجه همگان باشد، ادامه داد: باید به سخنان و مطالبات همه این افراد در دستگاه قضا توجه کرد و با حوصله به همه مطالبات توجه و رسیدگی شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه باید به آنچه از کرامت انسانی است در دستگاه قضا توجه شود، ادامه داد: کرامت قضات و کارکنان نیز از جمله درآمد، توجه به عزت نفس، توجه به جایگاه و ... نیز باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه دستورالعمل کرامت را برای همه دستگاه قضایی ابلاغ کردیم و انتظار داریم به همه بندهای آن توجه شود، اضافه کرد: دستگاه قضایی هم نسبت به خودش و هم نسبت به دیگران حفظ کرامت داشته باشد.

قضات اول گره ابروی خود را باز کنند

رئیسی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی و ازدیاد ورودی پرونده را داریم، ادامه داد: باید اولین گرهی که باز می‌کنیم گره از آبرو باشد و باید با رویی باز با مردم برخورد کنیم و این امر مهمی است.

وی در رابطه با جبران کمبود نیروی انسانی در دستگاه قضایی گفت: با روند فعلی برای جذب نیرو نمی‌توان کمبودها را جبران کرد، جذب قبولی‌های آزمون سال ۹۶ به تعداد ۱۳۰۰ نفر را انجام داده ایم و جذب شش هزار نفر نفر را تاپایان امسال خواهیم داشت.

کارکنان شوراهای حل اختلاف تعیین تکلیف می شوند

وی با بیان اینکه قانون شوراهای حل اختلاف تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و باید اصلاحات آن را انجام دهیم، اضافه کرد: تعیین وضعیت کارکنان شوراهای حل اختلاف را در دستور کار داریم.

رئیسی با اشاره به بازدید از زندان مرکزی اصفهان تصریح کرد: مصادیقی از جرایم مالی را در این زندان داشتیم به ویژه در حوزه اعسار که باید مورد بازنگری قرار گیرند.

وی با بیان اینکه ما طرفدار پرداخت دین هستیم، اضافه کرد: تاکید داریم چنانچه کسی تمکن مالی دارد و دین خود را پرداخت نمی‌کند باید مجازات شود اما کسی که دارایی و توان پرداخت ندارد باید مورد حمایت قرار گیرد.

جمعیت زندانیان باید کم شود

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه درخواست اعسار باید در خارج از نوبت رسیدگی شود، اضافه کرد: نباید زندان کردن افراد آسان باشد، وضع زندان‌ها به گونه‌ای است که باید از جمعیت کیفری کاسته شود.

وی ادامه داد: اگر در ارتباط با نوع رسیدگی به پرونده‌ها پیچیدگی وجود دارد و تصمیم گیری سخت است باید مشورت کرد، در استان اصفهان قضات مجرب و با سابقه داریم و باید برای برون رفت از این وضعیت تلاش کرد.

رئیسی گفت: باید برخورد جدی نسبت به کسانی که مخل امنیت جامعه هستند، داشته باشیم، اما می توان با معترضان جور دیگری رفتار کرد هر چند لحنشان تند باشد.

وی اضافه کرد: جرم سیاسی و امنیتی متفاوت است، قضات توجه داشته باشند که نسبت به اختیارات قانونی، تکلیفی نیز دارند و باید بدانند که به تکلیف خود توجه دارند یا خیر؟

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه سخت نیازمند اتصال به اولیاء و انبیاء هستیم، ادامه داد: نجوای الهی می‌تواند گره گشا باشد و توصیه می کنم به همکاران قضایی که این امر را فراموش نکنند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی استان اصفهان باید متناسب با ویژگی‌های شهر و تمدن و مدنیت اصفهانی فعالیت داشته باشد، مردم باید به این سیستم روز به روز بیشتر اعتماد کنند و باید به گونه ای رفتار شود که همه با مراجعه به دادگستری احساس امنیت کنند.

کد خبر 399691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.