جدال‌ بالانشینان در آزادی؛ سپاهان و پرسپولیس منتظر تساوی

استقلال تهران و شهرخودرو مشهد امروز – پنجشنبه ۱۴آذر – از ساعت ۱۵ در استادیوم آزادی به مصاف هم می‌روند.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم‌ترین نبرد هفته سیزدهم لیگ برتر در حالی برگزار می‌شود که هر دو تیم استقلال و شهر خودرو در اندیشه سه امتیاز خواهند بود و تساوی هدیه‌ به دیگر بالانشینان جدول تلقی می‌شود.

شاگردان استراماچونی، پس از تساوی جنجالی در اصفهان مقابل سپاهان و واگذاری صدر جدول در ثانیه‌های پایاتی به امیر قلعه‌نوئی و تیمش، حالا به دنبال کسب پیروزی در نبرد خانگیشان مقابل شهرخودرو هستند. استقلالی‌ها چنانچه در این دیدار با حداکثر امتیاز از آزادی خارج شوند، ضمن گذر از یک حریف مستقیم بیش از پیش به صدر جدول نزدیک خواهند شد.

سرخپوشان خراسان نیز که با یک دیدار کمتر و هم‌امتیاز با سپاهان در رده دوم حضور دارند امید دارند تا ترمز استقلال استراما را در تهران بکشند و همچنان مدعی جدی قهرمانی باقی بمانند. یاران یحیی گل‌محمدی که در دیدار هفته گذشته با یک گل در مشهد نتیجه را به صنعت نفت آبادان واگذار کرده‌ بود، با انگیزه فراوان در اندیشه جدال امروز با استقلال هستند. آن‌ها می‌خواهند در هفته آینده با دست پر به نبرد با شاگردان ژنرال بروند.

طلسم ۹۴۹ روزه شکست‌ناپذیری شهرخودرو

استقلال و شهرخودرو تاکنون ۱۰ بار در لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفته‌اند که حاصل آن دو پیروزی برای هر تیم و شش تساوی بوده است. آخرین باری که آبی‌های پایتخت موفق به شکست دادن این باشگاه مشهدی شده‌اند نزدیک به هزار روز پیش بوده است، جایی که آبی ها با گلزنی امید نورافکن و سجاد شهباز زاده دو بر یک از سد شهرخودرو که آن زمان با نام پدیده شناخته می‌شد، گذشتند. رقابت این دو تیم معمولا کم گل بوده‌ است و میانگین گل ۱.۱ در هر بازی نشان از آن دارد. همچنین سهم هر تیم از پنج تقابل قبلی در تهران تنها یک پیروزی است و شهرخودرو در دوباری که در آذرماه مقابل استقلال صف آرایی کرده‌ است هیچگاه با سه امتیاز کامل از زمین مسابقه خارج نشده‌ است. گفتنی است آخرین تقابل دو تیم را شهر خودرو با یک گل از شاگردان شفر برد تا بلیت برگشت پیرمرد آلمانی و حکم اخراجش از استقلال را امضا کرده‌ باشد.

استقلال و حمایت حداکثری هوادارن

هواداران آبی‌های تهرانی که با موفقیت‌های چند هفته‌ی اخیر، روزهای تلخ ابتدایی فصل را به فراموشی گذاشته‌اند و به نظر از اوضاع و شرایط تیم خود رضایت دارند. بعد از دو بازی خارج از خانه در قائمشهر و اصفهان، حالا فرصت مناسبی است تا استقلالی‌ها از امتیاز میزبانی خود نهایت استفاده را در یک دیدار نفسگیر ببرند و سکوهای آزادی را مملو از رنگ آبی کنند.

با اعلام باشگاه استقلال، هزینه بلیت این دیدار کاهش یافت تا هواداران بیشتری امروز این تیم را همراهی کنند. فتح‌الله زاده مدیر عامل سابق آبی‌پوشان و خسرو حیدری ستاره سابق استقلال اعلام کرده‌اند پنجشنبه در استادیوم حاضر خواهندبود تا از نزدیک نظاره‌گر مسابقه تیم محبوب شان با شهرخودرو باشند. همچنین بعضی منابع از احتمال حضور فرهاد مجیدی نیز سخن به میان آورده‌اند. چند تن از هنرمندان استقلالی نیز علاوه بر اعلام این که امروز همراه تیم در آزادی خواهند بود از هوداران این تیم خواسته‌اند تا آن‌ها نیز به ورزشگاه بیایند.

دوئل دروازه بان ها

سید حسین حسینی و سید مهدی رحمتی، که فصل قبل رقیب یکدیگر برای پوشیدن پیراهن دروازبانی استقلال بودند، امروز باید در برابر هم به میدان بروند. دو دروازبانی که صدای اختلافشان از باشگاه هم فراتر رفته بود باعث شد تا رحمتی عطای گلری تیم محبوبش را به لقایش ببخشد و راهی مشهد شود. حسینی نیز از غیاب او استفاده کرد تا مبدل به سنگربان شماره یک آبی‌ها شود. بازی امروز قطعا از این حیث برای هر دو آن‌ها حیثیتی و فرصتی مناسب برای دیکته توانمندی‌هایشان به دیگر خواهد بود.

رحمتی پیش از این هشت بار مقابل استقلال درون دروازه قرارگرفته‌است که چهار شکست، دو تساوی و دو برد نصیب او و تیم‌هایش شده‌است. او تاکنون پذیرای ۱۱ گل از تیم محبوبش در این هشت دیدار بوده‌است که آمار ضعیفی برای دروازبانی همچون او محسوب می‌شود.

استراما و چالش مصدومان

سیاوش یزدانی در جریان دیدار برابر سپاهان مصدوم شد تا مشخص شود یک ماه قادر به همراهی استقلال نخواهد بود. یزدانی که از مهره‌ها تاثیرگذار در قلب دفاعی این تیم تهرانی بوده‌است، نبودش می‌تواند ساختار دفاعی استقلال را با مشکل روبرو سازد؛ اتفاقی که شاهد رگه‌هایی از آن پس از خروج یزدانی از زمین مسابقه در نقش جهان بودیم. به نظر سرمربی ایتالیایی دانشگر را بخشیده تا او در کنار چشمی و غلامی ترکیب سه دفاعه استقلال در برابر شهرخودرو را تکمیل نماید.

شیخ دیاباته نیز که این روز همراه با مهدی قائدی تبدیل به زوجی مهارنشدنی و خطرناک شده‌اند، سه شنبه در جریان تمرین آبی‌ها مصدوم شد و ممکن است نتواند استقلال را در بازی امروز همراهی کند. با این که هنوز خبر موثقی از طرف باشگاه استقلال در این باره اعلام نشده‌است، اما خبرگزاری میزان مدعی شده‎‌است که مهاجم سیاهپوست استقلال مشکلی برای دیدار امروز ندارد. اگر دیاباته موفق به بازی نشود، به نظر مرتضی تبریزی پس از هفته‌ها نیمکت‌نشینی فرصت حضور در ترکیب را باز خواهد یافت. پر کردن دفاع و حمله موثر، به چالشی تبدیل شده که باید دید آیا استراما موفق می‌شود از آن سربلند خارج بشود یا نه؟

شهر خودرو و یک محروم!

سروش رفیعی بازیکن سابق پرسپولیس تنها بازیکنی است که با کاروان مشهدی‌ها به تهران نمی‌آید. به این ترتیب او ۵۰ درصد از امکان‌های این فصل برای حضور در استادیوم آزادی که سال‌ها با پیراهن پرسپولیس در آن خاطره ساخته‌است، را از دست داده‌است.

کد خبر 399615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.