دستگاه قضا بازوی کمکی و کنترلی برای حل مشکلات است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: دستگاه قضا بازوی کمکی و کنترلی است که با نرمش و برنامه‌های مدون و برنامه ریزی شده می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

به گزارش ایمنا، محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در آستانه سفر رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان با حضور در مرکز شهید بهشتی،  درباره مشکلات، کمبودها و کاستی‌ها و همچنین تلاش برای برطرف ساختن آنها در برنامه‌های آینده و اهداف پیش روی این مرکز با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و مدیر کل بهزیستی استان اصفهان به گفت و گو پرداخت.

وی، معلولیت را محدودیت ندانست و اظهار کرد: معلول، تجسم یک اراده است که با تلاش و ایجاد بسترهای لازم با کمک مسئولان و خانواده می‌تواند از کمبودها گذر کرده و  در مسیر تعالی و رشد قرار بگیرد.

این مقام قضائی، کودکان مرکز درمان و توانبخشی شهید بهشتی اصفهان را فرشتگان معصومی دانست که از آسمان بر زمین آمده‌اند تا با خنده‌ها و نگاه خود با بازدیدکنندگان و مخاطبانشان راز دل گویند. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تلاش جهت جلب نظر خیران در مراکز توانبخشی را اساسی دانست و خاطرنشان کرد: شناسایی و مشارکت خیریه‌ها، جذب مشارکت‌های مردمی و حضور خیران، راهکار موثری برای حمایت از این گونه مراکز است.

به گفته الفت، پزشکان و گروه‌های درمانی که به صورت خیرخواهانه در حوزه بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند در صورت شناسایی و آشنایی بیشتر با مراکز توانبخشی، نگهداری از معلولان و سالمندان شهر یا منطقه خود بیش از گذشته در کاهش مشکلات و التیام دردهای ساکنان آن تلاش خواهند کرد، به همین دلیل شناسایی خیران و معرفی نیازهای آن‌ها پل ارتباط برون رفت از سختی‌ها است.

وی در گفت‌وگویی با ایسنا انجام تعامل‌های مشترک بین دستگاهی به منظور کاهش مشکلات قضائی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، افزایش امنیت روحی و روانی خانواده‌هارا ضروری دانست و افزود: دستگاه قضا بازوی کمکی و کنترلی است که با نرمش و برنامه‌های مدون و برنامه ریزی شده می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند که البته حل آن مستلزم ارتباط مدیران به منظور تعامل بیشتر اهداف برای حل مشکلات، پیشگیری، کاهش جرائم و رضایت مردم خواهد بود.

کد خبر 399456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.