احداث بزرگترین پارک خطی در باغشهر اسلامیه

شهردار باغشهر اسلامیه از احداث بزرگترین پارک خطی منطقه در مسیر قنات جهانی بلده خبر داد و گفت: این پارک با نام پارک میراث جهانی بلده به طول دو کیلومتر از وسط باغشهر اسلامیه خواهد گذشت.

به گزارش ایمنا، علی خطیب با اشاره به پروژه احداث بزرگترین پارک خطی منطقه در مسیر قنات جهانی بلده اظهار کرد: این پارک با نام پارک میراث جهانی بلده با همکاری میراث فرهنگی به طول دو کیلومتر از وسط باغشهر اسلامیه خواهد گذشت که طرح کامل و جامع آن نیز تهیه خواهد شد.

وی پارک بانوان را از اولویت های مهم دیگر شهرداری برشمرد و افزود: مرحله اول کار را شروع کرده ایم و ۵۶۰ میلیون تومان اعتبار در قالب اوراق اسناد خزانه با سر رسید سه ساله ابلاغ شده است.

شهردار باغشهر اسلامیه با بیان اینکه این پارک  هر چه زودتر جانمایی و کار عملیاتی آن شروع می‌شود، گفت: پیگیری طرح تفصیلی شهر اسلامیه از دیگر برنامه‌های کاری شهرداری بوده است، این طرح در جلسه کمیته فنی استان مطرح شده و کاربری‌ها و مسائل ریز ضوابط کار نیز به زودی ابلاغ خواهد شد.

خطیب با بیان اینکه در طرح تفصیلی شهر اسلامیه به محدوده شهر اضافه نخواهد شد خاطرنشان کرد: حفظ باغات و اصالت باغشهراسلامیه از مهم‌ترین مواردی است که به دقت در این طرح دیده شده و آن‌را رعایت خواهیم کرد.

وی به حوزه وسیع خدمات شهری و وسعت باغشهر اسلامیه نیز اشاره کرد و تاکید کرد: هر پلاک این شهر به اندازه ۶۰ پلاک شهری است و به عنوان تنها باغشهر در شرق کشور وسعت این شهر با میزان اعتبارات آن همخوانی ندارد و نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری است.

وی تصریح کرد: به زودی آئیننامه‌ای با تصویب شورای اسلامی شهر اسلامیه به منظور افزایش مشارکت مردم درمسائل شهر تدوین و اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 399370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.