ساخت هر کیلومتر مترو ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: ساخت هر کیلومتر مترو ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که نزدیک به ۴۵ درصد این هزینه در سازه و نزدیک به ۵۵ درصد آن در بحث تجهیزات هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بنکدار در دیدار مدیران شرکت گاز استان اصفهان با مدیران سازمان قطارشهری اصفهان با بیان اینکه تلاش‌های شرکت گاز استان در راستای خدمت‌رسانی به مردم استان اصفهان قابل تقدیر است، اظهار کرد: امیدواریم همچون گذشته، کمک‌ها و تعاملات بین شرکت‌های مختلف وجود داشته باشد.

وی افزود: مقرر شد خطوط متروی اصفهان با ۵۵ کیلومتر طول در سه خط داخل شهر اصفهان احداث شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: خط یک قطار شهری اصفهان به طول ۲۰ کیلومتر و ۲۰ ایستگاه از شمال تا جنوب شهر اصفهان به بهره‌برداری رسیده و به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه این خط از سال ۱۳۸۰ عملیات اجرایی آن آغاز شده و از سال ۹۷، به صورت کامل به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: در حال حاضر روزانه ۱۰۰ هزار نفر برای جابجایی از خط یک مترو استفاده می‌کنند و با توجه به اهمیت مترو، ضرورت توجه به آن، احساس می‌شود.

بنکدار تصریح کرد: ساخت هر کیلومتر مترو، ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که نزدیک به ۴۵ درصد این هزینه در سازه و نزدیک به ۵۵ درصد آن در بحث تجهیزات هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار خط یک، عملیات ساخت خط دوم قطار شهری نیز در حال انجام است، افزود: ایستگاه‌های خط دوم در عمق بیشتری نسبت به خط یک ساخته می‌شوند و در حال حاضر حفاری تونل از سمت شمال شرق و ساخت ایستگاه‌ها آغاز شده‌ است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: اولویت فعلی بهره‌برداری خط دوم، ۱۴.۵ کیلومتر از ایستگاه دارک تا ایستگاه مدرس نجفی(کهندژ) خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در ساخت خط دوم قطارشهری، ابتدا ایستگاه‌ها احداث و پس از آن TBM وارد ایستگاه می‌شود؛ این موضوع، معضلات ترافیکی و مشکلات ساخت را به حداقل می‌رساند.

بنکدار اظهار امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلف، خط دوم بر اساس برنامه زمان‌بندی و در سرعت قابل توجه ساخته شود.

خدمت‌رسانی به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در شرکت گاز اصفهان

سید مصطفی علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، نیز در این دیدار گفت: شرکت گاز یکی از مهم‌ترین شرکت‌های خدماتی کشور بشمار می‌رود که فعالیت‌های قابل توجهی صورت می‌دهد.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار جمعیت از مهم‌ترین مسائل پیش‌روی شرکت گاز استان است، تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای همراهی و حمایت از ساخت پروژه خط دوم قطارشهری اصفهان بکارگرفته ایم و بدون شک در این راستا، همراه سازمان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته در سازمان قطارشهری اصفهان، هرچه سریع‌تر شاهد ساخت خط دوم باشیم.

وی تاکید کرد: فرآیند مهندسی، مدیریتی و افتخارآمیز ساخت خط دوم قطارشهری اصفهان قابل تقدیر است و تلاش‌های بسیاری در این حوزه صورت گرفته است.

کد خبر 399349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.