از تاریخچه تاسیس پاناسونیک تا جهانی‌شدن آن

پاناسونیک یک کمپانی چند ملیتی ژاپنی است که زیرمجموعه‌هایی آن شامل لوازم خانگی، فناوری ارتباطات، تجهیزات الکترونیکی، سیستم‌های تهویه هوا و سیستم‌های هوشمندسازی خودرو می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساختمان مرکزی پاناسونیک در شهر کوچک کادوما در حومه اوزکا قرار دارد. نام این شرکت تا سال ۲۰۰۸، ماتسوشیتا بود که محصولات خود را با برند پاناسونیک وارد بازار می‌کرد؛ از سال ۲۰۰۸ به بعد نام رسمی این شرکت به پاناسونیک تغییر یافت. در ادامه شما را با تاریچه پاناسونیک، محصولات این شرکت و وضعیت کنونی آن آشنا می‌کنیم:

تاریچه پاناسونیک

کونوسوکه ماتسوشیتا در سال ۱۹۱۸ شرکت پاناسونیک را تاسیس کرد؛ فعالیت وی در ابتدا  تولید سوکت لامپ دوبلکس بود و در سال ۱۹۲۷ لامپ دوچرخه را تولید کرد که با نام تجاری National وارد بازار شد. در طول جنگ جهانی دوم، پاناسونیک همکاری خود را با دیگر شرکت‌های ژاپنی و بخش‌های مختلف آسیا آغاز کرد. این شرکت‌ها تولید کننده قطعات و لوازم الکتریکی مانند تجهیزات بی‌سیم، وسایل روشنایی و آهن‌های الکتریک بودند.

 پاناسونیک پس از جنگ جهانی دوم

شرکت پاناسونیک پس از جنگ جهانی دوم محصولات جدیدی مانند رادیو، دوچرخه و لوازم خانگی را وارد بازار ژاپن کرد. فرد دیگری از خانواده ماتسوشیتا به نام "توشیو ایو "، شرکتی به نام سانیو (Sanyo) را با حمایت ماتسوشیتا تاسیس کرد، این شرکت کم کم توسعه یافت و در نهایت رقیبی برای شرکت پاناسونیک شد، اما پاناسونیک در سال ۲۰۰۹ سهام شرکت سانیو را خرید و این دو شرکت با یکدیگر ادغام شدند.

محصولات پاناسونیک

شرکت پاناسونیک موفق شد در طول سه دهه، تولید محصولات و لوازم برقی خانگی را با برند ناسیونال توسعه دهد؛ این لوازم برقی شامل انواع تلویزیون‌های وی‌اچ‌سی و وی‌اس‌آر، پلوپز، یخچال، فریزر، جاروبرقی، ضبط صوت و دیگر دستگاه‌های صوتی تصویری می‌شد. در اواسط دهه ۱۹۷۰ تلویزیون‌های پاناسونیک وارد بازارهای آسیا و خاورمیانه شد؛ سپس به دنبال افزایش تقاضای بازارهای اروپا، تلویزیون‌های پاناسونیک به بازارهای اروپا نیز راه یافت.

 لوازم الکتریکی مدرن پاناسونیک

شرکت پاناسونیک در دهه ۱۹۸۰ راه خود را به بازارهای مدرن الکترونیکی باز کرد؛ این دوره زمان تولید محصولات متنوعی مانند دستگاه ضبط و پخش نوارهای ویدیویی و رادیوهای پیشرفته بود. اولین دستگاه پخش سی‌دی در سال ۱۹۸۲ با نام SL-P۱۰ رونمایی شد و مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت. محصول بعدی این شرکت، دوربین فیلمبرداری VHs بود که در سال ۱۹۸۵ با برند ناسیونال و نام NV-M۱۰ تولید شد؛  این دستگاه نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار، پیشرفته‌تر و سبک‌تر بود.

جهانی‌شدن پاناسونیک

شرکت پاناسونیک در سال ۱۹۸۷ قرار داد مهمی را با دولت چین امضا کرد؛ ثمره این اقدام تاسیس اولین شرکت و کارخانه  پاناسونیک در این کشور بود. سپس کارخانه پاناسونیک چین شروع به تولید تجهیزات CRT تلویزیون کرد که این اتفاق باعث جهانی‌شدن شرکت پاناسونیک شد. در همان دوره زمانی، محصولات این شرکت متنوع‌تر و گسترده‌تر از قبل به بازارهای خاورمیانه راه یافت.

وضعیت کنونی پاناسونیک

 پاناسونیک در سال ۲۰۱۴ همکاری خود را با شرکت تسلا موتورز آغاز کرد؛ این دو شرکت قراردادی امضا کردند که بر مبنای آن تا سال ۲۰۲۰ یک کارخانه تولید باتری خودرو تاسیس کنند. همچنین شرکت پاناسونیک قصد دارد با اجرای فناوری‌های پیشرفته در شهر دنور، آن را به هوشمندترین شهر آمریکا تبدیل کند. در حال حاضر، زیرمجموعه‌های اصلی پاناسونیک شامل لوازم خانگی، فناوری ارتباطی، تجهیزات الکترونیکی، سیستم‌های تهویه هوا و سیستم‌های هوشمندسازی خودرو می‌شود. دوربین‌های فول‌فریم و بدون‌آینه S1 و S1R پاناسونیک یکی از جدیدترین محصولات دنیای دوربین‌های عکاسی محسوب می‌شود. S1R به سنسور ۴۷ مگاپیکسلی مجهز بوده و مناسب حال عکاسان حرفه‌ای است؛ در حالی که S1 با برخورداری از سنسور ۲۴ مگاپیکسلی، عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای را هدف قرار داده است.

داستان دیگر شرکت‌های موفق تکنولوژی جهان را اینجا بخوانید

کد خبر 399220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.