مشاهده سه گربه شنی در پناهگاه حیات وحش یخاب

تصویر سه گربه شنی برای نخستین بار در پناهگاه حیات وحش یخاب استان اصفهان ثبت شد.

اللهیار دولتخواه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا دراین باره اظهار کرد: پیش از این گزارش‌هایی از وجود این گربه‌سان نادر در پناهگاه حیات وحش یخاب توسط محیط بانان و اعضای انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد اعلام شده بود ولی این تصاویر نخستین ثبت حضور این گونه، در این منطقه است.

وی افزود: این گربه سان از جمله گونه‌های کمیاب و حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است که هم اکنون از مادر و دو توله آن در این پناهگاه تصویربرداری شده است.

به گزارش ایمنا، گربه شنی یکی از کمیاب ترین و نادرترین گونه های حیات وحش ایران است که از نظر جثه از گربه اهلی کوچک تر بوده و کف دست و پای این جانور در سازگاری با ماسه های داغ زیستگاه های کویری در فصل تابستان، با موهای بسیار فشرده پوشیده شده است و مانع از فرو رفتن حیوان در داخل ماسه های روان نیز می شود.

گفتنی است منطقه کوهستانی یخاب که بعنوان پناهگاه حیات وحش یخاب شناخته می شود، در فاصله 20 کیلومتری شهر ابوزیدآباد و در مجاورت بند بلند ریگ و کویر سیازگه ابوزیدآباد شهرستان آران و بیدگل قرار دارد. این منطقه حفاظت شده دارای گونه های خاص و نادر گیاهی و جانوری است. 

کد خبر 399132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.