رمز پویا یا رمز دوم یکبارمصرف را چطور فعال کنیم؟ + همه بانک ها

رمز پویا یا رمز یک‌بارمصرف و یا OTP برای جلوگیری از کلاه‌برداری و فیشینگ برای تمام تراکنش‌های بانکی نظیر کارت به کارت، خرید و پرداخت‌های اینترنتی و تمام مواردی که از رمز دوم استفاده می‌شد، اجباری می‌شود

به گزارش ایمنا بانک مرکزی به شبکه‌ی بانکی کشور اعلام کرده است از ابتدای دی سال جاری رمز ایستا باید کنار گذاشته و برای تمامی خریدهای اینترنتی از رمز دوم پویا یا یک‌بارمصرف استفاده شود. استفاده از رمز دوم پویا از سال گذشته در دستور کار بانک مرکزی قرارگرفته و قرار بود از خرداد سال جاری، تمامی بانک‌ها استفاده از رمز دوم یک‌بارمصرف را برای مشتریان خود الزامی کنند؛ اما به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های شبکه‌ی بانکی کشور اجرای این طرح به تعویق افتاد. سامانه‌ای که هم‌اکنون بانک مرکزی طراحی کرده است، امکانی برای بانک‌های کشور فراهم می‌کند که می‌توانند بااتصال به آن برای کاربران خود رمز دوم یک‌بارمصرف ارسال کنند.

رمز پویا چیست و چگونه کار می‌کند؟

رمز پویا جایگزین رمزهای ایستا خواهد شد، این رمزها برای هر تراکنش بانکی منحصربه‌فرد می‌شود و حتی اگر سارقان اطلاعات بانکی را به‌دقت بیاورند، نمی‌توانند وارد حساب کاربران شوند و نیاز دارند که از رمز پویا اطلاع داشته باشند. طول عمر رمزهای پویا، تنها ۶۰ ثانیه است و پس‌ازآن به دلیل ملاحظات امنیتی منقضی خواهد شد. بنابراین از دی‌ماه سال جاری هر تراکنش اینترنتی که پیش از آن با رمز ایستا صورت می‌گرفت، تنها با استفاده از رمزهای پویا میسر خواهد شد.

رمز ایستا چیست؟

پس‌ازاینکه کارت عابر بانک خود را از بانک دریافت می‌کنید با مراجعه به خودپرداز می‌توانید برای آن رمز دوم بگذارید که حداقل باید پنج عدد باشد.  این رمز که رمز ایستا نامیده شده است برای همه خریدهای اینترنتی و یا خرید شارژ و پرداخت قبض استفاده می‌شود و اگر این رمز لو می‌رفت و یا کلاه‌برداری می‌توانست به آن دست پیدا کند به‌راحتی قادر بود  تا از کارت شما پول برداشت کند.

چگونه از رمز پویا استفاده کنیم؟

قرار نیست برای هر بار دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف به عابر بانک مراجعه کنید و از طریق آن و یا از طریق بانک رمز دوم خود را دریافت کنید، کافی است یک‌بار آن را فعال کنید، پس‌ازآن به‌راحتی توسط پیامک به اپلیکیشن‌های بانکی هر بار و هرزمانی که خواستید رمز دوم یک‌بارمصرف خود را دریافت کنید.

چرا رمز یک‌بارمصرف استفاده کنیم؟

این سیاست در راستای مقابله با فیشینگ از سوی بانک مرکزی اتخاذشده و همه بانک‌ها ملزم هستند تا ابتدای زمستان شرایط را برای استفاده از رمز یک‌بارمصرف پویا مهیا کنند.

فیشینگ چیست؟‌

در ماه‌های اخیر بسیاری از افراد اعلام کردند که از حساب بانکی آن‌ها پول کسر می‌شود و در برخی موارد بدون اینکه فرد صاحب حساب در جریان باشد، پول به‌حساب بانکی افراد وارد و خارج می‌شود، در حقیقت، سارقان اینترنتی با ایجاد یک درگاه اینترنتی جعلی، اطلاعات افراد نظیر شماره‌حساب بانکی،  CVV۲ و رمز دوم اینترنتی را دریافت می‌کردند و سپس وارد حساب واقعی می‌شدند و دارایی حساب را به حساب‌های دیگر منتقل می‌کردند. در برخی موارد این انتقال حساب‌ها به تعداد قابل‌توجهی افزایش می‌یافت، تا ردیابی سارقان سخت شود.

چگونه رمز پویا را فعال کنیم؟

برای دریافت رمز پویا دو روش وجود دارد: روش نخست بهره‌گیری از اپلیکیشن‌های بانکی است که به‌صورت آفلاین نیز رمز دوم پویا تولید می‌کنند و امنیت بالایی برای خرید اینترنتی دارند. روش دوم ارسال رمز دوم به‌وسیله پیامک از سوی بانک‌ها است. درروش دوم، افراد می‌توانند وارد درگاه خرید اینترنتی شده و پس از واردکردن اطلاعات کارت، از طریق درگاه اینترنتی، تقاضای رمز پویا کنند. در این شرایط بانک‌ها رمز دوم پویا را به شماره همراه تائید شده، ارسال خواهند کرد. این روش، مانند کد تأییدی است که در حال حاضر برخی از برنامه‌ها یا سایت‌های اینترنتی از آن استفاده می‌کنند و به همین دلیل، بسیاری از افراد با این روش آشنا هستند. از سوی دیگر، با توجه به اینکه تمام کاربران از گوشی‌های هوشمند استفاده نمی‌کنند و استفاده از اپلیکیشن بانک‌ها میسر نیست، می‌توانند با روش دوم، رمز پویا دریافت کنند

 روش تائید شماره همراه رمز اینترنتی پویا چیست؟‌

کاربران برای تائید شماره همراه برای دریافت رمز اینترنتی پویا می‌توانند به سه روش عمل کنند: روش اول، حضور در شعب بانک‌ها است، اگر افراد نیاز به تغییر شماره همراه خود برای دریافت رمز پویا دارند، باید به شعب بانکی مراجعه کنند، روش دوم رجوع به خودپردازها و روش سوم تائید هویت از طریق اینترنت بانک‌ها است. اجباری وجود ندارد که شماره همراه به نام فرد دارای حساب باشد، اما بهتر است شماره‌ای انتخاب شود که بانام دارنده حساب یکسان باشد.

هزینه دریافت رمز پویا چقدر است؟‌

یکی از ابهامات بهره‌گیری از طرح رمز پویا، هزینه پیامک از سوی بانک‌ها است. ابتدا گفته شد برای دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف هزینه حدود ۳۳ هزارتومانی به‌طور سالانه بابت راه‌اندازی سرویس از متقاضی دریافت شود ولی سپس اعلام شد  بر اساس تأکید بانک مرکزی بانک‌ها اجازه دریافت هیچ‌گونه هزینه‌ای از مردم برای فعال‌سازی یا ارسال پیامک به آن‌ها ندارند و این طرح برای مشتریان بانک هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت، از سوی دیگر بانک‌ها باید هزینه ارسال پیامک به اپراتورها را پرداخت کنند و پیامک ارسال‌شده هزینه‌ای برای مشتریان نخواهد داشت که بانک مرکزی در حال رایزنی با اپراتورها برای کاهش قیمت ارسال پیامک است. بنابراین افراد برای دریافت رمز پویا نباید هزینه‌ای را پرداخت کنند و هزینه ارسال پیامک بر عهده بانک‌ها است. 

مراحل فعال‌سازی رمز پویا در کارت‌های بانکی

۱- به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز یا پایانه غیر نقد بانکی مراجعه کنید.

۲- کارت‌بانکی خود را وارد کرده، رمز اول کارت خود را بزنید و بر روی گزینه تغییر رمز کلیک کنید.

۳- در بخش تغییر رمز، سپس گزینه خدمات رمز پویا را انتخاب نمایید. در این حالت دو زیر بخش پیش روی شما نمایش داده می‌شود که اعم از «گزینه فعال‌سازی رمز پویا» و « گزینه فعال‌سازی سامانه رمزنگار نسخه پیامکی» است.

۴- شماره تلفن همراه خود را وارد نموده و منتظر دریافت پیامک فعال‌سازی رمز پویا باشید.

۵- اگر شماره تلفن همراه شما با آنچه که در روز افتتاح حساب در شعبه مربوطه، به‌عنوان شماره همراه مشترک به ثبت رسیده، همخوانی نداشته باشد، باید به نزدیک‌ترین شعبه بانکی خود مراجعه کنید.

نکاتی که باید برای دریافت رمز پویای خود به آن توجه کنید:

۱- برای فعال‌سازی رمز پویا، هیچ اجباری به نصب اپلیکیشن‌ها در نظام بانکی وجود ندارد.

۲- آن دسته از مشترکانی که نسبت به نصب اپلیکیشن‌های متفاوت کارت‌های بانکی خود با مشکل مواجه هستند، حتماً می‌توانند به‌جای نصب اپلیکیشن، گزینه «فعال‌سازی رمزنگار نسخه پیامکی» را در مراحل اولیه مراجعه خود به دستگاه‌های خودپرداز فعال کنند.

۳- بانک‌ها مکلف به فعال‌سازی رمز پویا از طریق اس‌ام‌اس، برای تمامی مشترکان نظام بانکی و متقاضیانی که قادر به استفاده از اپلیکیشن نیستند، بوده و اجازه اجبار مشتریان به نصب اپلیکیشن را به‌جای سامانه پیامکی ندارند.

۴- افرادی که گوشی‌های هوشمند در اختیار ندارند، می‌توانند برای دریافت رمز پویا یا یک‌بارمصرف خود، سامانه پیامکی را فعال کنند.

۵-دریافت و ارسال پیامک برای دریافت رمز پویا، هیچ‌گونه هزینه‌ای از مشتریان نظام بانکی دریافت نشده و بر روی قبوض موبایل آن‌ها نیز محاسبه نمی‌شود، بلکه به دستور بانک مرکزی و بنا به گفته محرمیان، معاون فناوری بانک مرکزی، بانک‌ها مکلف به پرداخت این هزینه از محل ایمن‌سازی سیستم‌های خود هستند و اجازه اخذ هزینه از مشتریان نظام بانکی را برای دریافت رمز پویا در قالب پیامک ندارند.

راهنمای استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی در دریافت رمز پویا

۱- پس از نصب نرم‌افزار مربوط به هر یک از بانک‌های موردنظر دارنده کارت‌بانکی، بر روی تلفن همراه، اطلاعات درخواستی شامل شماره موبایل ارائه‌شده به بانک، کد ملی و تاریخ تولد را وارد کنید.

۲- پس از تکمیل اطلاعات، دکمه تائید را بزنید تا کد ثبت‌نام نرم‌افزار به شماره موبایل شما ارسال گردد.

۳- کد ثبت‌نام نرم‌افزار را وارد نموده و نحوه ورود به نرم‌افزار را تعیین نمایید. درصورتی‌که نوع نحوه ورود به برنامه رمز ثابت انتخاب گردد، می‌بایست رمز عبور موردنظر را نیز تعیین کنید.

۴- رمز ورود به برنامه را که در مرحله قبل انتخاب کرده‌اید، وارد و دکمه «تائید» را بزنید.

۵- پس از تکمیل ثبت‌نام در نرم‌افزار مربوطه، می‌بایست اقدام به فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف نموده و گزینه فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف را انتخاب کنید.

۶- در صفحه فعال‌سازی رمز دوم کارت، آیکون اسکن بارکد را انتخاب نمایید و کد مربوطه را اسکن نمایید. کد دیگری برای شما پیامک می‌شود، در بخش کد فعال‌سازی آن وارد نمایید. توجه کنید که کد پیامک شده دارای محدودیت‌های زمانی است.

۷- پس از انتخاب گزینه تائید رمز ورود به برنامه را وارد کرده و تا فعال‌سازی رمز دوم کارت انجام گردد.

۸- جهت اخذ رمز دوم به بخش رمز دوم پویا مراجعه کنید و رمزی بااعتبار یک‌دقیقه‌ای اخذ کنید.

اکیداً توصیه می‌شود که کاربران از دانلود اپلیکیشن‌هایی با عناوین شبیه «اپلیکیشن فعال‌سازی رمز دوم» و … در کانال‌های تلگرامی و یا هر سایتی غیر از سایت خود بانک‌ها اجتناب کنند.

رمز پویا بانک ملت

بانک ملت جهت استفاده مشتریان از امکان جدید «رمزهای پویا»، برنامه موبایلی «رمزنگار ملت» را ارائه کرده است. هدف از این محصول جدید، این است که به مشتریان این امکان را بدهد که  علاوه بر بهره‌گیری از  رمزهای پویا  و یک‌بارمصرف به‌عنوان رمز دوم در تراکنش‌های غیرحضوری،  از رمزهای پویا در تراکنش‌های مبتنی بر رمز اول نیز بهره بگیرند. برای استفاده از برنامه رمزنگار ملت لازم است که در ابتدا با مراجعه به عابر بانک ملت، کد فعال‌سازی برنامه را دریافت نمایید. پس از دانلود رمز نگار ملت و نصب آن، با واردکردن کد، برنامه را فعال کنید. ازاین‌پس، برای هر بار دریافت رمز پویا کافی است به رمزنگار ملت مراجعه نمایید.

رمز پویا بانک تجارت

بانک تجارت برای ارائه رمز دوم یک‌بارمصرف، اپلیکیشن «همراز» را تهیه‌کرده است. در حال حاضر بانک تجارت صرفاً دستگاه‌های خودپرداز را به‌عنوان تنها روش برای فعال‌سازی اپلیکیشن همراز معرفی کرده است. درنتیجه برای استفاده از خدمات رمز پویا بانک تجارت لازم است ابتدا با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز این بانک، کد فعال‌سازی رمز پویا را دریافت کرده و با واردکردن کد در برنامه همراز، اپلیکیشن را فعال نمایید. برنامه همراز را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

رمز پویا بانک سامان

بانک سامان برای ارائه خدمات رمز دوم از برنامه «رمزینه» استفاده می‌کند. برای فعال‌سازی اپلیکیشن رمزینه باید به یکی از شعب بانک سامان مراجعه نمایید تا کد فعال‌سازی برای شما پیامک گردد. با دانلود و نصب اپلیکیشن رمزینه و فعال‌سازی این برنامه، می‌توانید از خدمات رمز پویا بانک سامان استفاده نمایید.

رمز پویا بانک ملی

برای فعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف اول و دوم کارت‌های بانک ملی باید نرم‌افزار شصت(۶۰) را نصب کنید. توجه داشته باشید که از دانلود کردن این برنامه از دیگر سایت‌ها اکیداً خودداری نمایید. بانک ملی روش‌های متعددی برای فعال‌سازی برنامه رمز ساز خود دارد. در ادامه و برای فعال‌سازی نرم‌افزار شصت، به یکی از سه روش «مراجعه به سامانه بام»، «مراجعه به دستگاه‌های کیوسک» و «دستگاه‌های خودپرداز» می‌توان عمل کرد.

رمز پویا بانک پارسیان

برای استفاده از خدمات رمز پویا بانک پارسیان لازم است که ابتدا برنامه پارسیان من را دانلود و نصب کنید. اپلیکیشن پارسیان من به‌صورت اختصاصی برای تهیه رمز پویا معرفی‌شده است. در ادامه و به‌منظور فعال‌سازی برنامه، می‌بایست به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک پارسیان مراجعه نمایید.

رمز پویا بانک پاسارگاد

مشتریان بانک پاسارگاد می‌توانند از طریق موبایل بانک نسبت به دریافت و فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف اقدام کنند. فعال‌سازی موبایل بانک بدین‌صورت است که با مراجعه به خودپرداز بانک پاسارگاد کد کاربری و رمز عبور را دریافت می‌کنید. پس‌ازآن با دانلود همراه بانک پاسارگاد نسبت به دریافت رمز یک‌بارمصرف کارت‌های بانک پاسارگاد اقدام می‌کنید.

رمز پویا بانک سپه

برای دریافت رمز یک‌بارمصرف بانک سپه، ابتدا باید اپلیکیشن رمز ساز سپه را روی تلفن همراه خود نصب کنید. برای نصب آخرین نسخه این برنامه، ابتدا به سامانه اینترنت بانک سپه به نشانی www.ebanksepah.ir مراجعه کنید و روی گزینه «اینترنت بانک قدیم سپه» کلیک کنید. ازاینجا می‌توانید نسخه iOS یا اندروید برنامه «رمز ساز سپه» را متناسب با گوشی خود دریافت و نصب نمایید. توجه داشته باشید که برای دریافت کد فعال‌سازی باید به یکی از شعب بانک سپه مراجعه و فرم درخواست رمز یک‌بارمصرف را پرکنید.

رمز پویا بانک صادرات

بانک صادرات کد دستوری USSD را برای رمز دوم یک‌بارمصرف مشتریانش در نظر گرفته است. مشتریان بانک صادرات می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۷۱۹* و انتخاب گزینه پنجم نسبت به دریافت رمز پویا اقدام نمایند. با انتخاب گزینه پنجم که به رمز یک‌بارمصرف مربوط است، سامانه از شما شماره کارت می‌خواهد. بعد از واردکردن شماره کارت باید یک اسم چهار کارکتری به‌دلخواه خودتان برای کارت انتخاب کنید. بعد از انتخاب نام کارت، نوبت به تعیین رمز برای دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف بانک صادرات می‌رسد. بعد از انجام مراحل مذکور، هرگاه نیاز به دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف داشته باشید، کافی است کد دستوری #۷۱۹* را شماره‌گیری نمایید و با انتخاب گزینه پنجم یعنی رمز یک‌بارمصرف و واردکردن رمزی که برای سامانه USSD تعیین کردید، برای شما رمز دوم یک‌بارمصرف بانک صادرات تولید می‌شود.

رمز پویا بانک ایران زمین

نرم‌افزار رمز ساز ایران زمین، یک برنامه تولید رمز جهت افزایش ضریب امنیتی عملیات مالی و غیرمالی در سامانه اینترنت بانک و نیز تراکنش‌های کارتی بانک ایران‌زمین است که قابل‌استفاده بر روی گوشی‌های همراه با سیستم‌عامل اندروید و IOS است.
مشتریان این بانک می‌توانند پس از مراجعه به شعب و ثبت درخواست خود و همچنین نصب و فعال‌سازی نرم‌افزار بر روی سیستم‌عامل گوشی موردنظر، نسبت به تولید رمز یک‌بارمصرف برای انجام عملیات مالی و غیرمالی در خدمات بانکداری مدرن بانک اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اپلیکیشن‌های مربوطه، به این صفحه از بانک ایران زمین مراجعه کنید.


رمز پویا بانک سرمایه

برنامه «رمزساز سرمایه» جهت تولید رمز یک‌بارمصرف اینترنت بانک، رمز دوم یک‌بارمصرف و رمز اول یک‌بارمصرف ارائه گردیده است. استفاده از رمز یک‌بارمصرف امنیت تراکنش‌های غیرحضوری را افزایش داده و احتمال سوءاستفاده را به حداقل می‌رساند. به‌منظور استفاده هر چه‌بهتر از برنامه، لطفاً راهنمای آن را به‌دقت مطالعه نمایید.
جهت فعال‌سازی برنامه رمز ساز و استفاده از آن برای دریافت رمز یک‌بارمصرف ورود به اینترنت بانک، از طریق رمز ایستا که از یکی از شعب بانک دریافت نموده‌اید وارد اینترنت بانک شده و از طریق منوی تنظیمات اینترنت بانک و مطابق با فایل راهنمای برنامه نسبت به فعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف خود اقدام نمایید.

رمز پویا بانک رفاه کارگران

مشتریان محترم بانک رفاه کارگران می‌توانند با مراجعه به شعب بانک نسبت به اخذ شماره‌سریال و شماره فعال‌سازی نرم‌افزار رمز یک‌بارمصرف موبایلی اقدام نمایند. سپس با استفاده از لینک‌های زیر و با توجه به اینکه شماره‌سریال اخذشده از شعبه با FDL یا FDN شروع می‌شود، نرم‌افزار مربوطه را دانلود و طبق راهنما نصب کنند.
نرم‌افزار «رمز یکبار مصرف موبایلی» که به‌منظور تولید رمز پویا بانک رفاه کارگران تهیه گردیده است، در نسخه‌های اندرید و iOS در دسترس است.

رمز پویا بانک شهر

مشتریان بانک شهر می‌توانند نرم‌افزار رمز نت را برای گوشی‌های هوشمند خود از طریق سایت بانک به آدرس http://shahr-bank.ir دریافت کنند، نرم‌افزار “رمزنت” در حال حاضر برای گوشی‌های با سیستم‌عامل اندروید و ios تهیه‌شده است.
مشتریان پس از نصب نرم‌افزار در تلفن همراه، با مراجعه به‌حساب کاربری اینترنت بانک خود و یا مراجعه به شعب بانک شهر، می‌توانند این نرم‌افزار را فعال و از آن استفاده کنند.
 

کد خبر 399020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • فاطمه احمدی IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    13 1
    بایستی ccv2 پویا باشد و نه رمز اول. اگر کیف پول خانمی دزدیده شود هم کارتهای بانکی درونش است و هم موبایلش. آقا دزده فقط لازمه سیم‌کارت مربوطه رو روی یک گوشی ساده دیگه بگذاره. به همین راحتی تمام حساب‌های طرف خالی میشه. خدایش دزدها از این بهتر دیگر چه می‌خواهند؟
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
      2 3
      عرض کنم اگه شماره تلفن با اسم طرف ثبت نشده باشه سیستم رد میده و رمز داده نمی شود تشکر
  • امیر رضا سروش فر IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    6 2
    با عرض معذرت بسیار کار چرت وچرندی انجام دادید.برای معلولی که نه این کارها رو بلده نه میتونه بره بانک یا عابر بانک باید چیکار کرد.چرا هرروز یه بازی در میارید؟
  • علیرضا IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    0 1
    باسلام چرا وقتی میخوای برنامه رمز سازپویا رونصب کنیم میگه به علت مسائل امنیتی اپ اجازه نصب برروی گوشی شمارو ندارد لطفا جواب بدید اگه میدونید ممنونم رمز ساز پویا بانک رفاه هستش که اجازه اینکار رو نداده
  • سیدرضا زارع IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 4
    خیلی خوب ممنون
  • مرتضی اشرفی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    4 0
    سلام. بهتر نبود ابتدا تمام کارتهای بانکی تجمیع میشد در یک کارت بانکی و سپس بانک مرکزی با اختصاص یک برنامه واحد رمز ccv2 v رو پویا میکرد تا لازم نباشه اینقدر برنامه های مختلف رو گوشی نصب کنیم. در بقیه دنیا که یه حساب بانکی بیشتر ندارند، چطور از مشخصات حساب محافظت میکنند؟
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    4 3
    یعنی مغز ندارن اونایی که میخوان این طرح اجرایی کنن اگه گوشی کسی دزدیده بشه طرف بدبخت میشه همه اطلاعات بانکی تو اون گوشیه تابیاد سیم کارت غیر فعال کنه خونه خراب شده طرف
  • مرتضی IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    0 2
    رمز پویا خوبه نظرم منفی
  • طالب افضل زائی IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    ۱۱۱۱