مگنوس کارلسن صدر جهان/ فیروزجا اول ایران

جدیدترین رده بندی فیده که در ماه دسامبر سال جاری میلادی منتشر شد نشان می دهد، در ترکیب سه نفر برتر جهان تغییری ایجاد نشده و کارلسن همچنان در صدر بهترین شطرنج بازان جهان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جدیدترین رده بندی فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در بخش کلاسیک، سوپر استاد بزرگ "مگنوس کارلسن" ۲۹ ساله نروژی با ریتینگ دو هزار و ۸۷۲ همچنان در صدر قرار دارد. پس از کارلسن، سوپر استاد بزرگ "فابیانو کاروآنا" ۲۷ ساله و اهل آمریکا جامعه شطرنج با ریتینگ دو هزار و ۸۲۲ در رتبه دوم و "لیرن دینگ" ۲۷ ساله اهل چین نیز با ریتینگ دو هزار و ۸۰۱ با اختلاف ۲۱ امتیاز نسبت به کاروآنا در جایگاه سوم حضور دارد. پس از لیرن نیز،"ماکسیم لاگروف"، "الکساندر گریشوف"، "لون آرونیان"، "شهریار ممدیاروف، "آنیش گیری"،"ایان نپومنیاچی" و " تیمور رجبوف" به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا دهم جهان قرار دارند.

همچنین"علیرضا فیروزجا"، اولین سوپر استاد بزرگ ایران با ریتینگ دو هزار و ۷۲۳ در جایگاه ۲۹ برترین شطرنج بازان جهان و پرهام مقصودلو نیز با  ریتینگ دو هزار و ۶۹۰ و در آستانه رسیدن به سوپر استاد بزرگی در جایگاه ۴۳ برترین شطرنج بازان جهان ایستاد.

رده بندی بانوان جهان

بر اساس لیست منتشر شده فیده، "هو یوفان" با ریتینگ دو هزار و ۶۶۴ همچنان در جایگاه اول، "جو ونجون" با دو هزار و ۵۸۰ واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و "کونرو هوپی " با دو هزار و ۵۷۴ واحد در رده سوم ایستاد. سارا سادات خادم الشریعه نیز با ریتینگ دو هزار و ۴۸۷ در جایگاه ۱۵ برترین شطرنج بازان در بخش کلاسیک بانوان قرار گرفت.

رده بندی ایران

در رده بندی ایران نیز "علیرضا فیروزجا" و "پرهام مقصودلو" با ریتینگ ذکر شده در جایگاه اول و دوم شطرنج ایران قرار گرفتند. پس از این دو شطرنج باز نیز "محمد امین طباطبایی" با ریتینگ دو هزار ۶۳۵ در جایگاه سوم، "پویا ایدنی" با ریتینگ دو هزار و ۵۷۷ در جایگاه چهارم و " احسان قائم مقامی با ریتینگ دو هزار و ۵۵۷ در جایگاه پنج قرار گرفتند.

در بخش بانوان نیز ساراسادات خادم الشریعه، مبینا علی نسب و آتوسا پورکاشیان به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

همچنین در رده بندی برترین فدراسیون های شطرنج جهان نیز روسیه، ایالات متحده آمریکا و چین در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند و ایران نیز به رتبه 20 دست یافت؛ جایگاهی که ایران مدت ها است در آن باقی مانده است.

کد خبر 398976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.