احداث نخستین کلینیک خدمات خودرویی در میدان میوه‌وتره‌بار اصفهان

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان از طرح راه‌اندازی ۱۵ کیلینیک خدمات خودرویی در اصفهان که ماه آینده عملیات احداث نخستین آن‌ در میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان آغاز می‌شود خبر داد .

محمدمجیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد ۴۷۰۰ واحد صنفی خدمات خودرو، انواع خدمات خودرویی را در سطح شهر به شهروندان ارائه می‌کنند و اکثر آنها در خیابان‌های اصلی هستند و مشکلاتی برای ساکنان منازل اطراف خود به لحاظ سد معبر و ایجاد نازیبایی در سیما و منظر شهر به وجود می‌آورند، راه‌اندازی کلینیک‌های خدمات خودرویی در نقاط مختلف شهر با همکاری اتحادیه صنف خدمات فنی سبک شهر اصفهان در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی افرود: در حال حاضر بیشتر واحدهای صنفی خدمات خودرویی به دلیل کم‌ بودن متراژ محل فعالیت، سواره‌رو و پیاده‌رو اطراف مغازه را که حق رفت و آمد شهروندان است متعلق به خود می‌دانند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تصریح کرد: تفاهمنامه‌ای برای حل این معضل با اتحادیه صنف خدمات فنی سبک شهر اصفهان امضا شده تا ۱۵ کیلینیک خدمات خودرویی در مناطق مختلف شهرداری اصفهان احداث شود.

وی ادامه داد: در این راستا با واحد املاک و سرمایه‌گذاری مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان جلساتی برگزار و موضوع برای مدیران مناطق تشریح شد چرا که برای استقرار واحدهای صنفی خدمات خودرویی، نخستین مؤلفه زمین مناسب با مکان‌یابی درست است.

مجیری با بیان اینکه از مدیران مناطق ۱۵ گانه درخواست شده زمین مناسب برای راه‌اندازی کلینیک خدمات خودرویی را تعیین و اعلام کنند، گفت: تاکنون مناطق ۱۲، پنج و دو شهرداری اصفهان در این ارتباط مکاتباتی انجام داده و مابقی مناطق نیز در صدد تعیین زمین‌های مناسب منطقه خود هستند تا با توافق بخش خصوصی این اقدام صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ورود روزانه پنج هزار خودرو سبک در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و اینکه تعدادی از آن‌ها روزانه دچار مشکل می‌شوند و برای رفع عیب باید به خارج از میدان مراجعه کنند، زمین احداث نخستین کلینیک خدمات خودرویی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان جانمایی شده است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه فراخوان مربوط به احداث کلینیک خدمات خودرویی توسط سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری انجام شده است، ادامه داد: در این باره سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده، طرح  در شورای عالی مشارکت‌ها مصوب شده و در حال انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار هستیم تا از ماه آینده عملیات احداث آن آغاز و از اوایل سال آینده بهره‌برداری شود.

وی تاکید کرد: اگر سرمایه‌گذار بخش خصوصی تمایل به مشارکت برای احداث کلینیک خدمات خودرویی دارد، باید به سازمان سرمایه‌گذاری مراجعه کند.

مجیری اظهار کرد: در این نوع سرمایه‌گذاری، سه ضلع «شهرداری» برای فراهم ساختن مقدمات زمین و پروانه ساخت، «سرمایه‌گذار» برای اجرای پروژه و «صنف» با ایجاد رغبت برای استقرار واحدهای صنفی مربوطه در کلینیک‌های خدمات خودرویی نقش اصلی را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای هر کلینیک خدمات خودرویی از دو تا ۱۰ هزار مترمربع است، گفت: در این کلینیک‌ها خدمات فنی سبک، کارواش، باطری‌سازی، زیر و بندسازی، صافکاری و نقاشی ارائه می‌شود و در کنار هم خدمت‌رسانی می کنند.

کد خبر 398928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.