کاهش آلودگی هوا نیازمند برنامه‌ریزی منسجم دستگاه‌های اجرایی است

رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: شهروندان مشهدی از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۰ روز هوای سالم، ۲۸ روز هوای ناسالم و ۲۸ روز هوای پاک تنفس کردند.

محمد پذیرا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای کاهش آلودگی هوای مشهد فعالیت‌های زیادی از جمله کنترل آلاینده‌ها، فرهنگ‌سازی و آموزش در جهت داشتن هوای پاک صورت گرفته است، اما این فعالیت‌ها باید با برنامه ریزی هماهنگ و اقدام منسجم دستگاه‌های متولی و اجرایی باشد.

وی ادامه داد: منابع انتشار آلودگی هوا در بخش حمل‌ونقل توسط خودروهای دیزلی، قطار، هواپیما و موتورسیکلت‌های فرسوده هستند و در بخش صنایع، کارخانجات، کارگاه‌های کوچک، شن شویی، معادن و همچنین فعالیت‌های عمرانی باعث آلودگی هوا می‌شوند.

رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه برای کاهش آلودگی هوا اقدامات بلندمدت، کوتاه مدت و آنی لازم است، افزود: تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی اقدامی آنی در جهت کاهش آلودگی هوا بوده و افزایش کیفیت خودرو و سوخت از اقدامات بلندمدت برای جلوگیری از آلودگی هوا است.

وی تاکید کرد: شهروندان تا حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و گروه‌های حساس فعالیت‌های خود را در محیط باز انجام ندهند و در صورت لزوم حتما از ماسک استفاده کنند.

پذیرا با بیان اینکه در شهر مشهد ۲۳ ایستگاه سنجش کیفیت هوا وجود دارد که در مناطق مختلف با توجه به اولویت منطقه نصب شده‌اند، ادامه داد: روال به این صورت است که هر ۱۵ دقیقه یک بار انواع آلاینده‌ها سنجش می‌شود و اطلاعات پس از هر یک ساعت بر روی سرورها به منظور اطلاع رسانی عمومی قرار می‌گیرد.

کد خبر 398923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.