تفویض اختیارات واگذار کردن کار مردم به مردم است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: تفویض هفت مورد از اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به خانه های صمت، واگذار کردن کار مردم به مردم است.

سید عبدالوهاب سهل آبادی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تفویض هفت اختیار وزارت صمت به خانه صنعت، معدن و تجارت در ماه اخیر، اظهار کرد: این تفویض اختیارات موجب حل و فصل برخی از مشکلات صنعتگران و فعالان اقتصادی می‌شود که تا پیش از این در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان درگیر آن بودند و اکنون می‌توانند مشکلات صنعتی و اقتصادی خود را خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استان خود مطرح و پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه مرکز تشکل های فعالان صنعتی، خانه های صنعت، معدن و تجارت است، افزود: تا پیش از تفویض برخی از اختیارات وزارت صمت به خانه صنعت، معدن و تجارت، فعالان صنعتی برای اخذ مجوزها و پروانه‌های فعالیت خود به سازمان های صمت استان‌ها مراجعه می‌کردند اما اکنون برای دریافت مجوز های مختلف به خانه صمت می آیند و خانه‌ها به فعالان صنعتی، مشاوره مالی و اقتصادی می‌دهند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه فعالیت صنعتگران در برخی از حوزه های اقتصادی به صلاح و موفقیت آمیز نیست، تصریح کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت تلاش  می‌کند تا با ارائه مشاوره‌های تخصصی در هنگام اخذ مجوز های مختلف به فعالان صنعتی، آنها را از مشکلات احتمالی آینده فعالیت شان مصون بدارد و مشکلات کنونی بسیاری از واحد های صنعتی از بررسی نشدن ابتدایی حوزه فعالیت آنها نشات می گیرد.

سهل آبادی اضافه کرد: باید به صورت کامل و دقیق بررسی شود که نتیجه فعالیت واحدهای صنعتی نوپا منجر به فروش داخلی یا صادرات می‌شود و سپس به آن‌ها در زمینه‌های مختلف نوع فروششان مشاوره داد. مشاوران خانه صنعت، معدن و تجارت که تولید کنندگان برتر و نمونه کشور هستند سعی می‌کنند تا هدف اصلی واحدهای صنعتی را با شرایط اقتصادی کنونی کشور انطباق دهند و سپس آن‌ها را به بهترین هدف راهنمایی کنند.

وی ادامه داد: خانه‌های صمت نحوه اخذ پروانه های توسعه از سوی فعالان صنعتی را به صورت دقیق بررسی کرده و صلاحیت صاحبان واحد های صنعتی برای اخذ این مجوز را تایید یا رد می کنند تا مشکلی در آینده فعالیت آنها به وجود نیاید.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم مشکلات صنعتی همکاران خود را از طریق کانال های جدید ایجاد شده پیگیری و حل و فصل کنیم، خاطر نشان کرد: یکی از اختیاراتی که به خانه صنعت، معدن و تجارت از سوی وزارت صمت واگذار شده تشخیص صنعتگران واجد شرایط برای استفاده از تسهیلات و وام ها است و در حقیقت خبرگان صنفی تشخیص می‌دهند که ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی توجیه اقتصادی دارد یا ندارد و یا اینکه صنعتگر به چه شیوه ای و از چه طریقی از تسهیلات استفاده کند.

سهل آبادی افزود: بر اساس این تفویض اختیارات، نماینده خانه صنعت و معدن هر استان در هیئت مدیره شهرک های صنعتی استان قرار می گیرد و می تواند راه حل‌های بهتری برای قیمت گذاری زمین و طرح های توسعه‌ای در اختیار اعضای هیئت مدیره قرار دهد.

وی یادآور شد: درخواست تفویض اختیارات دیگری را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارجاع داده ایم اما این اختیارات کنونی به صورت آزمایشی در اختیار خانه‌های صمت چندین استان همچون اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، آذربایجان شرقی، یزد و مرکزی قرار گرفته و در صورتی که این تفویض موفقیت آمیز بود، استان های دیگر نیز می توانند از این اختیارات بهره مند شوند و بندهای دیگری به آن اضافه خواهد شد.

کد خبر 398641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.