بزرگ‌ترین بندر روسیه چه ویژگی هایی دارد؟

طراحی منصربه‌فرد بزرگ‌ترین بندر روسیه، چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از دریا را برای ساکنان نووراسیسک و بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد و این افراد می‌توانند حرکات باد در اطراف ساختمان‌ها و دریا را از نزدیک نظاره کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از معماران بین المللی با همکاری طراحان روسی قرار است بزرگ‌ترین بندر روسیه را در نووراسیسک، یکی از شهرهای جنوبی روسیه و از بنادر مهم این کشور در دریای سیاه و در سرزمین کراسنودار، بنا کنند.

بندر جدید، شهر نووراسیسک را با سواحل آن پیوند خواهد داد و به منظور بزرگ‌داشت تاریخچه صنعتی غنی شهر در منطقه و یادآوری روابط موفق دریایی در ذهن ساکنان شهر احداث خواهد شد.

این بندر از امکانات و قوانین متنوعی برخوردار خواهد بود که در راس آن ممنوعیت تردد خودروها وجود دارد. شهر روسیه‌ای نووراسیسک، به عنوان بندر اصلی این کشور، روسیه را به دریای مدیترانه، اقیانوس اطلس و کانال سوئز وصل می‌کند. این شهر سومین بندر شلوغ اروپا به شمار می‌رود که سهم بیشترین صادرات غلات روسیه را به خود اختصاص داده است. معماران شرکت زها حدید با همکاری گروهی از معماران محلی در نظر دارند تاریخ و سنن غنی نووراسیسک را بیش از هر چیز دیگر، در طراحی خود برای بندر جدید در نظر گیرند.

بندر جدید شهر نووراسیسک با الهام از مفهوم "Instancing" احداث خواهد شد که این اصطلاح از عکاسی گرفته شده است و در آن یک شی یا تصویر در بین قالب‌های مختلف، به میزان خیلی کمی، تغییر شکل پیدا می‌کند. این بندر از ۹ ساختمان اصلی، با اندازه‌های مختلف و با شکلی دستکاری شده از بزرگ‌ترین ساختمان، متناسب با عملکردهای مختلف، شرایط محیطی و نیازها تشکیل خواهد شد. این طراحی از طریق مدل‌های محاسبه دیجیتالی به وجود آمده است.

ساختمان‌های بزرگ‌ترین بندر روسیه از طریق پیاده‌روها، میدان‌ها و سکوهای متعددی به هم وصل می‌شود و از طریق ابزارهای پارامتریک تحت نظارت قرار می‌گیرد. طراحی منصربه‌فرد بندر جدید، چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از دریا را برای ساکنان نووراسیسک و بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد و این افراد می‌توانند حرکات باد در اطراف ساختمان‌ها و دریا را از نزدیک نظاره کنند.

کد خبر 398437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.