ابتذال فیلم‌های کمدی را تهدید می‌کند

یک کارگردان گفت: اگر فیلم های کمدی را تقسیم بندی کنیم، آن‌هایی که تفکر برانگیز نیست مخاطب بیشتری دارند چرا که وجه خنده و طنز فیلم برای مخاطب دارای اهمیت است؛ وقتی که نگاه به هنر سرگرمی و تفریحی باشد و اندیشه و درک مفهوم جایگاهی نداشته باشد علاقه و گرایش ذهنی به سوی فیلم های کمدی بیشتر می‌شود.

فریدون خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سینما یک زبان انتقال مفاهیم است. عموم مردم به هنر به عنوان ابزار سرگرمی نگاه می‌کنند و اگر فیلم های کمدی را تقسیم بندی کنیم آن‌هایی که تفکر برانگیز نسیت مخاطب بیشتری دارند چرا که وجه خنده و طنز فیلم برای مخاطب دارای اهمیت است. وقتی که نگاه به هنر سرگرمی وتفریحی باشد و اندیشه و درک مفهوم جایگاهی نداشته باشد علاقه و گرایش ذهنی به سوی فیلم های کمدی یا محصولات نمایشی کمدی بیشتر می‌شود.

وی افزود: فیلمسازان نیز صرفا مخاطب عام را در نظر می‌گیرند و نگاهشان به گیشه است و در این روند اولین چیزی که فیلم کمدی را تهدید می‌کند ابتذال است چرا که دست به رفتارها و گفتارهایی می‌زنند که مخاطب بخاطرش بلیط بخرد و هدف هنر در این ژانر انتقال پیام نیست و صرفا کسب درآمد است به همین دلیل ناگزیر است به علت محدودیت داستان به سمت ابتذال برود.

این کارگردان با بیان اینکه تقویت هنر با حمایت و تبلیغ دولت میسر می‌شود، تصریح کرد: کمدی مبتذل در همه جا وجود دارد و این را نمی‌توان کاری کرد اما دولت کشورهای دیگر به هنر پیام آور یا هنراخلاقی سوبسید می‌دهند و امکان ترویج فکر، اخلاق و فرهنگ را فراهم می‌سازند بدون اینکه نگران فروششان در گیشه ها باشند.

کد خبر 398407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.