پایش بناهای تاریخی شهرستان گلپایگان پس از بارش سنگین برف

مصطفی قانونی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گلپایگان امروز از پایش و برف روبی بناهای تاریخی شهرستان گلپایگان پس از بارش سنگین برف در روز گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، امروز ۶ آذرماه، مصطفی قانونی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش سنگین برف در محور شمال غرب و استان اصفهان همزمان با سایر نقاط کشور، پیش بینی های لازم از طرف اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گلپایگان در راستای پایش بناهای تاریخی صورت گرفت.

وی ادامه داد: پس از بارش نسبتا سنگین برف در روز و شب گذشته در شهرستان گلپایگان، صبح امروز اعضای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان، و تنی چند از اعضای انجمن دوستداران میراث فرهنگی گلپایگان "ورپاتکان" با حضور در بناهای تاریخی شهرستان همچون: مسجد جامع، بازار تاریخی و بناهای روستاهایی همچون "وانشان" ضمن پایش این بناها و بررسی آسیب های احتمالی به برف روبی از پشت بام بناهای تاریخی شهرستان پرداختند.

قانونی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی بارش های مناسب امسال از آمادگی لازم جهت حفاظت از بناهای تاریخی شهرستان در برابر عوامل جوی برخوردار هستیم.

شهرستان گلپایگان ازجمله شهرستان های تاریخی در محور شمال غرب استان اصفهان به شمار می رود، پیشینه تاریخی حیات اجتماعی ایشان در شهرستان گلپایگان بر اساس سنگ نگاره های دشت "مرغاب" به بیش از ۱۳ هزار سال قبل می رسد.

کد خبر 398386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.