شهرداران کلانشهرها فردا «لایحه درآمد پایدار» را بررسی می کنند

نشست شهرداران کلانشهرها به منظور نقد و بررسی «لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» فردا شش آذرماه در "مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن" در تهران برگزار می شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل مجمع شهرداران کلانشهرها، کمال مرادی دبیر کل این مجمع اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع این لایحه برای شهرداری‌های کشور و به منظور هماهنگی و هم افزایی لازم برای پیشبرد اهداف شهرداری‌ها، این نشست با حضور شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌ها برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: مواد (۱) تا (۴) لایحه مدیریت درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها در هفته گذشته به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده و بررسی مواد (۵) تا (۲۳) برای رفع ابهامات و ایرادات به کمیسیون مشترک ارجاع و طی روزهای آتی در این کمیسیون نهایی خواهد شد.

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرها خاطرنشان کرد: همزمان با نشست شهرداران، همایش ملی بهره وری در مدیریت شهری در این مرکز برگزار و شهرداران در میزگردهای تخصصی این همایش شرکت خواهند داشت.

وی تصویب نهایی این لایحه را نقطه عطفی برای شهرداری‌ها در جهت ارایه خدمات شایسته‌تر با درآمدهای مشخص تر و پایدارتر و کاهش وابستگی به درآمدهای موسمی و غیر مستمر از جمله ساخت وساز دانست و اظهار کرد: با قانونی شدن این لایحه ساز و کار کسب عوارض و درآمدهای قانونی، وحدت رویه در رفع عوارض توسط شوراها، ساماندهی توزیع عوارض به مدیریت شهری در جهت توسعه و شکوفایی زیرساخت های مدیریت شهر محقق می شود.

مرادی با اشاره به اینکه لایحه مالیات بر ارزش افزوده از دیگر موضوعات قابل بررسی در این نشست خواهد بود، اظهار امیدواری کرد: با تبادل نظر شهرداران و برگزاری جلسات کارشناسی آنها با نمایندگان استان های خود، بستر تصویب نظرات نظرات و پیشنهادات شهرداران در مواردی از لایحه که منافع مدیریت شهری در آن لحاظ نشده است، فراهم شود.

وی موضوع ورود دیوان محاسبات بر عملکرد مالی شهرداریها را از دیگر مباحث مهم و قابل طرح در این نشست برشمرد و گفت: مجمع شهرداران پیش از این طی مکاتبه ای با معاون اول رئیس جمهور و با اشاره به سوابق پیشین نظرات متقن، قانونی و کارشناسی خود را اعلام داشته است.

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرها افزود: خوشبختانه معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز نظارت بر حسن اداره امور مالی، اموال و دارایی های شهرداری ها و تمامی سازمان ها، شرکت ها و سایر موسسات وابسته را که از جمله وظایف شورای های اسلامی شهر است را تایید کرده و موضوع از  طریق وزارت کشور نیز در حال پیگیری است.

کد خبر 398165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.