تشکیل ۲ تیم واکنش سریع در آتش‌نشانی سمنان

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: دو تیم ۲۰ نفره واکنش سریع در سازمان آتش‌نشانی تشکیل شده و در مواقع ضروری به عنوان مکمل گروه‌های امدادرسانی، آماده ارائه خدمات هستند.

سعید اسماعیل پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ، اظهار کرد: سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با هدف نجات جان و مال شهروندان تشکیل شده‌ و آتش‌نشانان در بحرانی‌ترین شرایط محیطی به یاری حادثه‌دیدگان می‌شتابند. 

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان سمنانی از چهار ایستگاه فعال در شهر و یک ایستگاه در شهرک صنعتی شرق به محل وقوع حوادث اعزام می‌شوند، تصریح کرد: دو ایستگاه جدید آتش‌نشانی در میدان کشاورز و مسکن مهر در حال احداث است. 

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از تشکیل تیم واکنش سریع آتش‌نشانان داوطلب در این سازمان در راستای ارتقای سطح فرهنگ ایمنی شهروندان خبر داد و افزود: دو تیم ۲۰ نفره واکنش سریع در سازمان آتش‌نشانی تشکیل شده و در مواقع ضروری به عنوان مکمل گروه‌های امدادرسانی، آماده ارائه خدمات هستند.

اسماعیل‌پور اضافه کرد: در ارائه خدمات آتش‌نشانی از ظرفیت سمن‌های داوطلب نیز استفاده شده است و در حال حاضر یک تیم  ۱۵ نفره از سمن‌ها وظیفه ارائه خدمات آموزشی آتش‌نشانی را بر عهده دارند . 

وی اضافه کرد: آتش نشانان داوطلب ، نمایندگان ایمنی در خانواده هستند و با حضور در میان قشرهای مختلف جامعه، کمک شایانی را در جهت گسترش فرهنگ ایمنی در بین مردم به عنوان تنها متولی امر ایمنی خواهند کرد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان به آمادگی کامل نیروهای این سازمان اشاره کرد و گفت: متوسط زمان حضور نیروهای آتش‌نشان در صحنه حوادث سه دقیقه و ۵۰ ثانیه است که کمتر از میانگین کشوری با پنج دقیقه است. 

وی تاکید کرد: شهروندان در هنگام وقوع حوادث ضمن حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی تماس گرفته و حوادث را گزارش کنند.

کد خبر 398160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Naji NL ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
    1 0
    درود بر پرسنل زحمتکش آتش نشانی سمنان
  • ناجي 125 IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
    0 0
    سپاس فراوان از توجه ويژه خبرگزاري ايمنا در سمنان به آتش نشاني و ناجيان فداكار جان و اموال مردم شهر اخلاق