افتتاح نخستین سینمای کودک اصفهان در منطقه ۱۵

مدیرمنطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: سال گذشته سینما بهمن در این منطقه افتتاح شد و در سال جاری نیز نخستین سینمای کودک شهر را در آن افتتاح خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود قاسمی صبح امروز _سه شنبه پنجم آذرماه_ در چهل و سومین نشست از سلسله نشست‌های "سه شنبه‌ها با رسانه، پاسخگویی در مسیر امید" اظهار کرد: در سال جاری در سالروز تولد سلمان فارسی نماد این شخصیت برجسته در میدان بزرگ خوراسگان نصب شد و درصدد هستیم نماد شهدای غواص را نیز تا ۲۲ بهمن ماه امسال مورد بهره برداری قرار دهیم.

وی با تبریک سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در خصوص سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، به ارائه گزارشی از مختصات و ویژگی‌های منطقه ۱۵ پرداخت و گفت: این منطقه با وسعت شش هزار و ۸۹۶ هکتار در شرق اصفهان واقع شده که یک هزار و ۷۱۸ هکتار در محدوده و بالغ بر پنج هزار و صد هکتار آن در حریم قرار دارد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این منطقه تنها برای یک چهارم مساحت منطقه می‌توانیم پروانه ساختمانی صادر کنیم و سایر مساحت منطقه را حفظ و حراست کنیم.

وی با اشاره به مساحت بافت فرسوده منطقه ۱۵ گفت: این منطقه ۱۴۱ هکتار بافت فرسوده دارد که ۹درصد مساحت منطقه را شامل می‌شود.

قاسمی ادامه داد: شش درصد بافت فرسوده شهر اصفهان در منطقه ۱۵ قرار دارد و با توجه به اینکه ۱۱ محله الحاقی در محدوده بافت فرسود لحاظ نشده، پروژه‌ای با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تعریف کرده‌ایم تا این محله‌ها به بافت فرسوده افزوده شود و ساکنان آن بتوانند از مزایای آن استفاده کنند که در صورت تحقق این مهم مساحت بافت فرسوده منطقه نیز افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه این منطقه ۲۳ محله دارد که ۱۱ مورد آن الحاقی است، افزود: یکی از مهم‌ترین معضلات محله‌های الحاقی راه‌های متصل به این محله‌ها است که در حریم واقع شده و شهرداری نمی‌تواند در این راه‌ها به صورت مستقل اقدامی انجام دهد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین معضلات، محور خاتون آباد است که یک تقاطع با محله‌های اندوان دارد و تاکنون در این جاده چندین تصادف رخ داده است که از دو سال گذشته برای رفع نواقص پیگیری‌های زیادی برای اصلاح هندسی آن انجام شده است.

وی افزود: این منطقه ۱۲۵ هزارنفر جمعیت دارد که پرجمعیت ترین محله آن "سفلی" با ۱۴ هزار جمعیت و کم جمعیت‌ترین محله های منطقه ۱۵ "محله دهنو" با ۴۰۰ نفر جمعیت است.

مدیرمنطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به سرانه فضای سبز این منطقه، گفت: فضای سبز منطقه ۱۵ برای هر نفر، شش مترمربع است که امیدواریم در سال جاری با اجرای دو پروژه فضای سبز این سرانه را به بالای هفت مترمربع ارتقاء دهیم.

وی خاطرنشان کرد: پارک الهیه در این منطقه درحال احداث است و علاوه بر آن آزادسازی سه هزار متر زمین در محله بوزان با مشارکت منطقه ۱۰ و زمین دیگری در خیابان لاله درحال انجام است تا فضای سبز مناسب ایجاد شود.

قاسمی ادامه داد: در این منطقه شش پارک شهری، ۱۶ پارک محلی، ۱۳ پارک همسایگی و ۱۷ فضای سبز به صورت قطعات پراکنده همچنین ۷۷ هزارمترمربع مادی و انهار وجود دارد.

حمام نقاشی پروژه محرک توسعه منطقه

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری منطقه ۱۵ خاطرنشان کرد: یکی از این جاذبه‌ها مجموعه خان در محله سفلی است که تلاش شده به صورت مشارکتی احداث شود.

مدیرمنطقه ۱۵ شهرداری اصفهان افزود: حمام نقاشی دیگر جاذبه گردشگری منطقه ۱۵ به شمار می رود که به عنوان یک پروژه محرک توسعه در حال بهسازی و نوسازی است.

وی گفت: حمام نقاشی قدمتی ۴۰۰ ساله دارد که یکی از ویژگی‌های بارز آن درحال استفاده بودن این حمام است.

قاسمی افزود: دیگر جاذبه گردشگری این منطقه وجود ۲۰ برج کبوتر است که بیشتر آنها در محور گورت واقع شده و برای آنها طرحی درحال انجام است تا در قالب پروژه مشارکتی، سرمایه گذاری لازم توسط بخش خصوصی انجام شود.

وی از ایجاد کارگاه و نمایشگاه خاتم در منطقه ۱۵ خبرداد و گفت: سال آینده باتوجه به اینکه صنایع دستی منطقه که یکی از قطب‌های خاتم ایران و حتی جهان محسوب می شود با همکاری اتحادیه صنایع دستی و خاتم کاران، کارگاه و نمایشگاه خاتم به عنوان محرک توسعه در این منطقه راه اندازی می‌شود.

تامین اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومان از پروژه‌ها

مدیرمنطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به بودجه سال جاری منطقه ۱۵ تصریح کرد: بودجه این منطقه در سال جاری ۶۶ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته و تاکنون ۵۵ درصد آن محقق شده است.

وی ادامه داد: از بودجه ۶۶ میلیاردتومانی منطقه ۱۵ در سال جاری ۷۲ درصد در بخش عمرانی و ۲۸ درصد در بخش جاری هزینه خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه در سال جاری ۴۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی، فرهنگی، ترافیکی و ورزشی در سطح منطقه درحال اجرا است، گفت: تاکنون تأمین اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومان از پروژه ها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۱۰۰ پروژه کوچک و بزرگ عمرانی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی در سطح منطقه ۱۵ اجرا می‌شود.

مدیرمنطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه سال گذشته پروژه خیابان رضوی اصلاح هندسی تقاطع مالک اشتر، افتتاح سینما بهمن، احداث فرهنگسرای کوثر و تعداد دیگری از پروژه‌های مشارکتی در این منطقه اجرا شده است، گفت: در حال حاضر نیز پروژه‌های بزرگی همچون تقاطع غیرهمسطح نصف جهان در دست اجرا است که در این پروژه باتوجه به اینکه یکی از دروازه‌های ورودی شهر به شمار می رود، المان ویژه‌ای احداث خواهد شد.

پیشرفت ۳۷ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح نصف جهان

وی از پیشرفت ۳۷ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح نصف جهان خبرداد و گفت: با اجرای این پروژه ۵۰ هزار مترمربع به فضای سبز منطقه ۱۵ اضافه خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: پروژه نصف جهان دارای پنج پل در چهار سطح است که این پل‌ها از منفی هفت تا مثبت ۱۴ در حال اجرا است و مساحت آن دو کیلومتر در یک و نیم کیلومتر است.

وی با اشاره به پروژه رینگ چهارم ترافیکی شهر اظهار کرد: طول پروژه رینگ چهارم در استان اصفهان ۷۸ کیلومتر است که ۶.۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۵ واقع شده و برای آزادسازی آن ۲۰۰ میلیاردتومان اعتبار برآورد شده است.

مدیرمنطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۱۰ درصد آزادسازی‌های ۶.۶ کیلومتر رینگ چهارم در منطقه ۱۵ انجام شده است، افزود: در این منطقه برای رینگ چهارم باید ۴۰۰ هزارمترمربع مسیر آزادسازی شود که در جلسه‌ای با معتمدان محلی، توافق‌های خوبی برای انجام آزادسازی‌ها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم آزادسازی مسیر رینگ چهارم در منطقه ۱۵ را تا شهریورماه سال آینده به اتمام برسانیم.

قاسمی با اشاره به پروژه احداث پارک الهیه گفت: پیش بینی می‌شود پارک الهیه به وسعت ۱۵۰۰۰مترمربع ۲۲ بهمن امسال در اختیار شهروندان قرار گیرد؛ البته تاکنون بیش از دو میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است.

بهره برداری از پروژه مشارکتی«خان» تا بهمن ماه سال آینده

وی با بیان اینکه پروژه مشارکتی مجموعه تجاری و پارکینگ خان با چهار هزار مترمربع زمین و ۲۲ هزارمترساخت اواخر سال گذشته باید مورد بهره برداری قرار می گرفت، افزود: متأسفانه باتوجه به نوسانات اقتصادی این پروژه با تأخیر روبرو شد، اما تا نوروز امسال سفت کاری آن را اتمام و بهمن ماه سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌دهیم.

مدیرمنطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از پروژه‌های فرهنگی منطقه ۱۵ کتابخانه فجر است که امسال با مشارکت بخش خصوصی و تأیید ارشاد اسلامی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه‌های بزرگ عمرانی در منطقه ۱۵، پروژه‌های کوچک از جمله پیاده روسازی‌ها، آسفالت معابر، اصلاح ترافیکی خیابان‌ها و اصلاح هندسی معابر در حال اجرا است و از اجرای آنها غافل نشده‌ایم.

خسارت‌های زیادی در جریان ناآرامی‌های اخیر وارد نشد

قاسمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر میزان خسارت وارده به امکانات شهرداری در این منطقه گفت: تخریب اموال عمومی توسط مردم بومی انجام نشده، در شب نخست ناآرامی‌ها کمتر از ۵۰ نفر در این منطقه تجمع کرده بودند و خوشبختانه خسارت چندانی به تأسیسات و امکانات شهرداری وارد نشد و شب دوم نیز با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی مشکلی نداشتیم.

وی افزود: در جریان این ناآرامی‌ها خسارت نه چندان زیادی به پایه تندیس سلمان فارسی وارد شد که به زودی آسیب های وارده جبران خواهد شد.

مدیرمنطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به همکاری شهرداری این منطقه با رؤسای دانشگاه‌ها گفت: با جلسات برگزار شده در دانشگاه آزاداسلامی واحد اصفهان مقرر شد در این دانشگاه برای شهرداری یک دفتر در نظر گرفته شود تا در اجرای پروژه‌های فضای سبز و حمل ونقل دانشجویان همکاری داشته باشیم و شهرداری اصفهان از پایان نامه‌های دانشجویان ارشد و دکترا که جنبه اجرایی دارد، حمایت کند.

وی با اشاره به رونق گردشگری برج های کبوتر منطقه ۱۵ اظهار کرد: نمی‌توانیم برای رونق گردشگری برج‌های کبوتر به صورت مستقل ورود پیدا کنیم بلکه با طرح‌های ویژه می‌توان کاربری‌های گردشگری را اطراف این برج‌ها تعریف کرد و برای اجرای پروژه‌ها از مشارکت بخش خصوصی استفاده کرد.

قاسمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر دفن اموات در امامزاده های موجود در منطقه ۱۵ گفت: موافق دفن غیرقانونی اموات در امامزاده‌ها نیستیم، البته این یک اصرار مردمی است که رسیدگی به آن از حیطه اختیارات شهرداری خارج است.

رفع مشکلات جاده اندوان

وی با اشاره به رفع مشکلات جاده اندوان گفت: هفته گذشته صورت جلسه‌ای برای زیرسازی و آسفالت جاده مواصلاتی محله اندوان (جاده آیت الله خاتون آبادی) با اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای امضاء شد تا براساس آن شهرداری منطقه ۱۵ نسبت به زیرسازی و آماده سازی مقطع مورد نظر به طول حدود یک هزار و ۶۰۰ متر حدفاصل میدان شش راه تا میدان اندوان و عرض هرطرف چهارمتر جمعاً هشت متر اقدام کند؛ همچنین اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان ظرف ۱۰ روز نسبت به کنترل طرح و آماده بودن مسیر مطابق طرح اقدام و در صورت مساعد بودن شرایط جوی نسبت به اجرای آسفالت آن اقدام کند.

مدیرمنطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به مشکلات ساکنان محله قصر تصریح کرد: برای رفع مشکلات اهالی این محله از جمله تیرهای برق وسط معابر مکاتباتی با شرکت توزیع برق انجام شده است.

وی افزود: برای فضای سبز محله قصر باید جانمایی انجام و زمین مناسب درنظر گرفته شود که در این راستا بررسی‌های لازم در حال انجام است.

قاسمی ادامه داد: در بعضی از محله‌های منطقه ۱۵ منازل مسکونی در نقاطی ساخته شده که در حریم قرار گرفته، محله هایی که از قبل شکل گرفته و باتوجه به اینکه در گذشته در محدوه شهر بوده، ساکنان آن پروانه ساختمانی از شهرداری دریافت کرده اند، اما باتوجه به اینکه براساس طرح تفصیلی درحال حاضر در محدوده قرار دارند نمی توانیم اجازه ساخت صادر کنیم و از این بابت شهروندان و ساکنان این محله ها مشکلات زیادی دارند.

وی گفت: تقاطع مالک اشتر به خیابان جی یکی از نقاط پرحادثه منطقه ۱۵ بود که اصلاح هندسی آن انجام شد.

مدیرمنطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با تأکید بر تکریم ارباب رجوع در این منطقه افزود: سعی کردیم تا حد امکان در راستای تکریم ارباب رجوع پاسخگوی شهروندان باشیم و در راستای جلب رضایتمندی آنها حرکت کنیم.

راهکارهای بازآفرینی بافت‌های فرسوده

وی با اشاره به راهکارهای بازآفرینی بافت‌های فرسوده تصریح کرد: بازگشایی گلوگاه‌ها، نوسازی و بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد را به همراه خواهد داشت از این رو شهرداری بهترین راهکار بهسازی و نوسازی بافت فرسوده را بازگشایی گلوگاه‌ها می‌داند.

قاسمی گفت: نخستین خط بی آر تی شهر اصفهان بدون جاکننده‌های ترافیکی در منطقه ۱۵ وجود دارد که این مسیر با دوربین‌های ثبت تخلف کنترل می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در سطح منطقه ۱۵ اظهار کرد: برای ارتقاء نشاط اجتماعی و شادی شهروندان امسال ویژه برنامه هایی تحت عنوان «نشاطستان»، به صورت محله محور اجرا شد که سه هزارو ۲۵۰ نفر از این برنامه ها استفاده کردند.

مدیرمنطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: در این منطقه امسال ۸۸ برنامه سلامت و اجتماعی برگزار شد که شش هزار و ۶۸۰ نفر مخاطب از آن استفاده کردند.

وی با بیان اینکه در این منطقه سرانه ورزشی برای هر نفر ۳۳ سانت است، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم سال آینده چند ورزشگاه روباز را در این منطقه احداث و دراختیار شهروندان قرار دهیم.

کد خبر 398148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.