ایجاد گذر فرهنگ و هنر در سبزوار

شهردار سبزوار گفت: گذرگاه فرهنگ و هنر با مشارکت شهرداری‌ها و بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

به گزارش ایمنا، سیدعلی کوشکی با اشاره به ایجاد گذر فرهنگ و هنر در این شهر، اظهار کرد: مجتمع فرهنگی هنری اسرار، پارک هنر توحید شهر و خیابان بیهق برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر تایید شده است، البته خیابان بیهق در صورتی که پیاده‌راه شود، می‌تواند در آن جا گذر فرهنگ و هنر ایجاد و مجتمع اسرار به عنوان اولویت تعیین شود.

وی تصریح کرد: اگر دیوارهای مجتمع فرهنگی هنری اسرار برداشته شود و در ضلع شمال غربی اداره فرهنگ و ارشضاد اسلامی که مشرف به پارک ارم نیز هست، محوطه سازی انجام شود، گذر فرهنگ و هنر سبزوار از سمت شمال به پارک ارم و از ضلع جنوب به بولوار پاسداران متصل می‌شود، اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان با این  ایده موافقت نکرده است.

شهردار سبزوار ادامه داد: ریاست اداره ارشاد، فرمانداری، شهرداری، شورای شهر و همه مسئولان سبزوار موافق این امر هستند و وزارت هم تایید کرده، اما مرکز استان هنوز تایید نکرده است.

کوشکی تاکید کرد: قصد نداریم مالکیت گذرگاه فرهنگی را به بخش خصوصی واگذار کنیم، بلکه فقط حق انتفاع و بهره‌برداری آن به بخش خصوصی واگذار می‌شود؛ بسیاری از فضاهای فعلی نیز که به صورت مشارکتی با بخش خصوصی ایجاد شده است به همین شیوه اداره می‌شود.

وی با بیان این که بخش گسترده‌ای از وظیفه ایجاد گذر فرهنگ و هنر بر عهده اداره ارشاد است، افزود: مکان پیشنهادی دیگر برای ایجاد گذر، پارک هنر (پارک مرکزی توحید شهر) است و در حال حاضر شهرداری برای واگذاری حق انتفاع بخشی از این پارک به بخش خصوصی و افرادی که اداره ارشاد واجد شرایط می‌داند، آمادگی دارد.

شهردار سبزوار با بیان اینکه شهرداری صرفا باید زمین این گذر را تامین کند، ادامه داد: در جلسه‌ با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بر این شد که به بخش خصوصی وام با سود کم پرداخت شود و شهرداری با مشارکت بخش خصوصی این گذر را احداث و بهره‌برداری کند.

کوشکی تصریح کرد: شهرداری آمادگی دارد هم در مجتمع فرهنگی اسرار و هم پارک هنر توحید شهر گذر فرهنگ و هنر را ایجاد کند.

کد خبر 398026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.