نقش کاریکاتور در جریان‌سازی مطبوعات

یک کاریکاتوریست گفت: طیف گسترده ای از مردم مخاطب کاریکاتوریست ها هستند و می‌توانیم با تصاویر در جهت‌دهی نیروی‌های مردمی و کنترل آشوب‌های ایجاد شده نقش تعیین کننده‌ای داشته باشیم.

منصوره دهقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شرایط حاکم جامعه اظهار کرد: در کشور ما فعالیت در حوزه کاریکاتور و کارتون بسیار سخت است، چراکه با توجه به اینکه اکثر کارهای ما در فضای مجازی است و با قطع شدن اینترنت به نوعی ارائه هنر ما نیز فلج شد و نتوانستیم کاری انجام دهیم.

وی افزود: بسیار علاقه داشتم که برای شرایط این روزهای حاکم در جامعه طرحی حاضر و در مطبوعات چاپ کنم، اما به دلیل محدودیت‌هایی که رخ داده بود نتوانستم این کار را انجام دهم.

این کاریکاتوریست ادامه داد: کاریکاتوریست مطبوعاتی یک خبرنگار تصویرگراست ما هم جزو خبرنگاران محسوب می‌شویم اما متاسفانه به دلیل محافظه‌کاری که در مطبوعات وجود دارد جریان‌سازی توسط تصویر و کاریکاتور صورت نمی‌گیرد.

دهقانی خاطرنشان کرد: طیف گسترده ای از مردم مخاطب کاریکاتوریست ها هستند و می‌توانیم با تصاویر در جهت دهی نیروی های مردمی و کنترل آشوب‌های ایجاد شده نقش تعیین کننده ای داشته باشیم.

کد خبر 397938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.