محصول چغندر قند فریدن زیر برف مدفون شد

نماینده فریدن در شورای استان گفت: تمام محصول کشت چغندر قند در فریدن به دلیل اهمال شرکت تعاونی چغندرکاران استان زیر برف مدفون شد.

عباس محمدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در جلسه با وزیر راه و شهرسازی ایجاد ارتباط ریلی استان اصفهان با استانهای خوزستان و مرکزی مطرح شد.

وی در خصوص مشکلات ریلی و جاده‌ای مناطق غرب استان افزود:  جاده اصفهان به درود مشکلاتی دارد همچنین روکش آسفالت تیران به داران از کیفیت ندارد. در مورد ایجاد خط ریلی داران به الیگودرز هم ۲۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده اما هنوز اقدامات آن شروع نشده است.

نماینده شهرستان فریدن در شورای استان اصفهان، در خصوص مشکلات کشاورزان در غرب استان، تصریح کرد: متاسفانه تمام محصول چغندرقند در فریدن به دلیل اهمال شرکت تعاونی چغندرکاران استان زیر برف مدفون شد.

وی گفت: کشت چغندرقند مانند کشت پیاز و سیب‌زمینی نیست که کشاورز خود اقدام به کشت کند بلکه زمین از کشاورز و متولی کشت تعاونی چغندرکاران است و شیوه کار بدین شکل است که کشاورز اعلام آمادگی می‌کند و شرکت تعاونی چغندرکاران تمام اقدامات کشت و برداشت را انجام می‌دهد و چغندر تولید شده را به صورت خرید تضمینی به کارخانه قند اصفهان منتقل می‌کنند.

صالحی در خصوص مدارس در حال تخریب فریدن با توجه به سرمای هوا و بارندگی‌ها در این شهرستان، اظهار کرد: اگر چه مدارس کانکسی در این شهرستان وجود ندارد اما چند مدرسه در حال تخریب داریم که وضعیت خوبی ندارند. در میان این مدارس چند مدرسه شبانه‌روزی هم وجود دارد و با توجه به اینکه از نقاط مختلف روستاها دانش‌آموز دارند باید توجه ویژه‌ای به وضع آنها شود.

وی با بیان اینکه قرار است ثبت نام مسکن ملی به زودی در استان و شهرستان‌ها آغاز شود، گفت: ظاهرا در چند استان کشور این امر شروع شده و اقدامات اولیه و جانمایی زمین در این شهرستان هم انجام شده است.

نماینده شهرستان فریدن در شورای استان اصفهان در مورد تخصیص سهمیه قیر رایگان به شهرستان، گفت: سهمیه قیر رایگان برای شهرستان درنظر گرفته شده اما هنوز این سهمیه‌ دریافت نشده است هرچند درصدی از این قیر رایگان مربوط به سازمان شهرداری‌هاست که قرار است به زودی واگذار شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان‌های غرب استان جزء مناطق درجه یک از لحاظ سرما است، گفت: در چهار شهرستان غربی استان از آبانماه تا پایان اردیبهشت ماه وضعیت برودت هوا تا چندین درجه زیر صفر هم می‌رود و اگرچه این شهرستان‌ها جزء مناطق دارای تخفیف تعرفه گاز هستند ولی به خاطر اینکه مصرف گاز این شهرستان‌ها نسبت به شهرستان‌های شرقی و گرم استان چندین برابر است مبلغ قبض گاز بسیار بالاست.

صالحی با بیان اینکه مبلغ قبض گاز در این شهرستان تنها درصدی کمتر از شهرستان‌های گرم است، اظهار کرد: وقتی مصرف بالا باشد حتی تعرفه سوخت هم پایین باشد باز هم هزینه‌ها بالا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر سوخت جایگزین در شهرستان‌ها توزیع نمی‌شود، تصریح کرد: در گذشته برای برخی امور در شهرستان‌ها نفت توزیع می‌شد اما در سال‌های اخیر دیگر توزیع نمی‌شود در حالی که برای برخی امور روستایی از نفت استفاده می‌شد که همین استفاده از یک سوخت به تنهایی در همه امور می‌تواند مصرف گاز را افزایش دهد.

کد خبر 397831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.