نقد هشتمین نشست کتابخوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: هشتمین نشست کتابخوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی با حضور اساتید، شاعران و شهروندان سمنانی در فرهنگسرای امید خانواده برپا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس بابایی در هشتمین نشست کتابخوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی در فرهنگسرای امید خانواده که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و موسسه فرهنگی هنری سمن بویان برگزار شد، اظهار کرد: این نشست بنا به درخواست شاعران و نویسندگان سمنانی در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ و زبان سمنانی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این نشست کتاب "هزار و یک منزل" از استاد فرهنگ شکوهی به حاضرین در این نشست اهدا شد، تصریح کرد: این کتاب با حضور شاعران، نویسندگان و شهروندان سمنانی، علی دولتیان، محمدرضا طاهریان، محمود کاشیان، عبدالمحمد خالصی و خانم‌ها شریعت پناهی و ملیکا امیدپور مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: در ادامه این نشست جمعی از کودکان پیش دبستانی شهر ادب دو شعر را به زبان سمنانی در حضور شهروندان اجرا کردند.

بابایی با بیان اینکه حفظ و تقویت فرهنگ و زبان سمنان عامل صیانت از هویت اجتماعی و زمینه‌ای برای انسجام عمومی، وفاق ملی، عامل دوستی‌ها و تعاملات فرهنگی، توسعه گردشگری و معرفی تاریخ و فرهنگ اصیل منطقه‌ای به مردمان سایر مناطق در اقصی نقاط است، گفت: در پایان این نشست توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و موسسه فرهنگی هنری سمن بویان، از استاد فرهنگ شکوهی به همراه هدایا و لوح تقدیر تجلیل و قدردانی شد.

وی با بیان اینکه نهمین نشست کتابخوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی چهارشنبه ۲۷ آذرماه در فرهنگسرای امید خانواده برگزار می‌شود، اظهارکرد: در نهمین نشست در خصوص کتاب"مُ بیبین هکاتی" به زبان سمنانی "حرف‌های مادربزرگم" از علیرضا ضمیری مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 397635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.