آخرین جزییات از سهمیه بنزین آژانس‌ها، تاکسی‌های اینترنتی و سرویس مدارس

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: تمهیدات ویژه‌ای برای برخورداری رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، سرویس مدارس و آژانس‌ها از سهمیه بنزین در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی منوچهری امروز _سه شنبه ۲۸ آبان‌ماه ۹۸_ در برنامه رادیویی "سلام اصفهان" با اشاره به نحوه برخورداری رانندگان تاکسی اینترنتی از سهیمه بنزین، اظهار کرد: براساس تدابیر صورت گرفته در وزارت کشور، شرکت‌های تاکسی اینترنتی و برخط در سراسر کشور از جمله اصفهان از ۲۴ آبان ماه تا ۲۴ دی ماه سال جاری مهلت دارند نسبت به قرار گرفتن در چارچوب و تمکین دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور و وزارت صنعت و معدن در ارتباط با تاکسی‌های بر خط اقدام کنند در غیر اینصورت رانندگان، مشمول بهره‌مندی از سهمیه سوخت نخواهند شد.

وی افزود: از روز شنبه هفته آینده درگاه مرتبط با ثبت‌نام سهمیه‌بندی سوخت باز خواهد شد و سازمان تاکسیرانی نسبت به ثبت نام رانندگان آژانس که مجوز لازم از این سازمان را دریافت کرده‌اند، اقدام خواهد کرد و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

وی افزود: چنانچه رانندگان تاکسی بدون مجوز تمایل به استفاده از سهمیه سوخت دارند باید با مراجعه به آژانس‌های محل سکونت خود را معرفی و برای ثبت نام اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: سهمیه سرویس مدارس در حال حاضر ۱۲۰ لیتر در نظر گرفته شده، اما میزان نهایی سهمیه سوخت در حال بررسی است و احتمال افزایش آن وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به سهمیه‌بندی سوخت، روش پیمایشی برای فعالیت سرویس مدارس در نظر گرفته خواهد شد.

منوچهری با بیان اینکه از آذرماه سال‌جاری ثبت‌نام رانندگان سرویس‌های مدارس برای بهره‌مندی از سهمیه سوخت آغاز می‌شود، گفت: تخصیص سهمیه سوخت خودروهای سرویس مدارس از آذرماه خواهد بود، اما سهمیه شخصی رانندگان از ۲۴ آبان لحاظ خواهد شد.

وی تاکید کرد: رانندگانی که به صورت شخصی در ارتباط با سرویس مدارس فعال هستند و تمایل به استفاده از سهمیه سوخت دارند باید با مراجعه به شرکت‌های حمل ونقل دانش آموزی نسبت به ثبت نام رسمی خود اقدام و امکان استفاده از سهمیه سوخت را برای خود فراهم کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه افزایش خودسرانه کرایه‌های تاکسی و سرویس مدارس، ممنوع است، افزود: در صورت نیاز به افزایش احتمالی نرخ کرایه‌ها، شوراهای شهر بررسی و اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه افزایش نرخ توسط راننده، مطابق قوانین حمل و نقل برخورد لازم از طریق سازمان تعزیرات حکومتی استان و بازرسان سازمان تاکسیرانی  انجام خواهد شد.

منوچهری اظهارکرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده افزایش نرخ در هر مسیر با شماره رسیدگی به شکایت شهروندان این سازمان یا شماره گویا ۳۵۶۸۸۱۰۰ تماس بگیرند و یا از طریق فضای مجازی به آدرس (تاکسی خبر) https://t.me/Taxikhabar  موارد را اعلام کنند.

کد خبر 397375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.