بازرسان تحت عنوان مشتری وارد واحدهای صنفی می شوند

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف اصفهان گفت: تیم های نظارت و بازرسی اتاق اصناف اصفهان به صورت شبانه روزی در قالب ترکیب های مختلف نسبت به کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت اجناس و گران فروشی اقدام می کنند.

جواد محمدی فشارکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مصوبه اخیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مبنی بر افزایش بهای هر لیتر بنزین در جایگاه ها، اظهار کرد: تنها چندساعت پس از اعلام عمومی افزایش نرخ بنزین، تیم های بازرسی اتاق اصناف اصفهان در حالت آماده باش قرار گرفتند و مرخصی تعدادی از بازرسان اصناف نیز که از قبل درنظرگرفته شده بود، لغو شد.

وی افزود: از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ هر روز تیم های بازرسی اتاق اصناف به صورت رسمی فعالیت می کنند و در روز های شنبه و یکشنبه هفته گذشته از یک هزار و ۲۵۳ واحدی صنفی بازرسی به عمل آمده است. قیمت ها در بازار کشش گران فروشی صاحبان واحد های صنفی را ندارد و از این رو این تخلف کمتر در استان صورت می گیرد.

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: از یک هزار و ۲۵۳ عملیات بازرسی که در روزهای گذشته انجام شده تنها ۴۰ پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع شده و این عدد قابل توجه نیست و ارزش تخلفاتی که برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده ۵۸ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۸۴۰ ریال است که گران فروشی و درج نکردن قیمت بر اجناس به ترتیب اولین و دومین تخلف مشهود در این ۴۰ پرونده بوده است.

فعالیت ۲۴۲ نفر بازرس افتخاری برای کنترل بازار

محمدی اضافه کرد: مقرر شده تا واحد های بازرسی و هیئت رئیسه های اتحادیه های صنفی به بازرسی و نظارت دقیق و کنترل بازار خود بپردازند و ۲۴۲ نفر بازرس افتخاری اتاق اصناف اصفهان نیز در این امر آنها را یاری می کنند. ۸۷ نفر از بازرسان رسمی اتاق اصناف نیز در ترکیب تیم های مختلف نظارت به کنترل بازار می پردازند.

وی ادامه داد: بازرسان افتخاری تحت عنوان مشتری وارد واحدهای صنفی می شوند و در صورتی که پس از خرید سوری، تخلف واحد صنفی محرز شود، بازرسان رسمی اتاق اصناف وارد عمل می شوند تا به برخورد با واحد صنفی متخلف بپردازند و پرونده تخلف آن را برای سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کنند.

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف اصفهان خاطر نشان کرد: در صورتی که مردم شاهد هر گونه تخلف یا گران فروشی از سوی واحد های صنفی هستند، گزارش آن را از طریق حضور در واحد های نظارت و بازرسی اتاق اصناف یا تماس با شماره های ۳۲۳۵۲۰۱۲ و ۰۹۱۴۰۴۰۳۰۳۹ یا ثبت شکایت در قسمت شکایات پایگاه اینترنتی بازرسی اصناف اصفهان به مدیریت نظارت و بازرسی اتاق اصناف استان ارسال کنند.

محمدی افزود: هیچ گونه اعتصابی در بازار صورت نگرفته و تنها تعدادی از واحد های صنفی به دلیل نگرانی از تعرض به بازار و مغازه ها دست به تعطیلی زده بودند که با هماهنگی انجام شده این مشکل برطرف شده و امنیت بازار در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد.

کد خبر 397324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    0 0
    آقای محمدی بیان بگن این 87 نفر بازرس رسمی کجا هستن؟؟؟