بازخوانی ارزش‌های بومی معماری سواحل جنوب

رییس پ‍ژوهشکده معماری و شهرسازی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از برگزاری همایش و مسابقه "میراث معماری کرانه‌های ساحلی جنوب و شهرهای فردا" به صورت ملی در سال‌جاری خبر داد، گفت: تلاش می‌کنیم تا مسابقه معماری برنامه‌ریزی شده این همایش در دوره‌های آتی به صورت بین‌المللی برگزار شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی غزال راهب و گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همایش میراث معماری کرانه های ساحلی جنوب ایران و شهرهای فردا را در سال‌جاری در جزیره کیش برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: برگزارکننده همایش فوق، دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد است و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌عنوان دبیرخانه علمی در برگزاری همایش میراث معماری کرانه‌های ساحلی جنوب ایران و شهرهای فردا همکاری دارد.

رییس پ‍ژوهشکده معماری و شهرسازی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هدف از برگزاری این همایش را بازخوانی ارزش‌های بومی معماری کرانه‌های ساحلی خلیج‌فارس و دریای‌عمان عنوان کرد و ادامه داد: در این بازخوانی موضوعاتی از جمله اسکان جمعیت، زیست‌پذیری شهرها با توجه به ظرفیت‌های اکولوژیک ایران در پهنه جنوب مورد توجه قرار می‌گیرد. ضمن آنکه تاکید این همایش بر پیوند معماری و شهرسازی با زمینه‌های فرهنگی- اجتماعی، محیط‌زیست و اهمیت میراث ناملموس در منطقه جنوب کشور است.

راهب یادآور شد: این همایش قرار است اول بهمن ماه در جزیره کیش برگزار شود و در حال حاضر در حال برنامه‌ریزی برای دریافت مقالات و بقیه محورهای مرتبط با همایش هستیم.

وی دیگر موضوعی که برگزارکنندگان همایش فوق در دست پیگیری دارند و در حال بنیان‌گذاری آن هستند، برگزاری همایش دوره‌های آتی به صورت بین‌المللی عنوان کرد و توضیح داد: در تلاش هستیم تا مسابقه معماری برنامه‌ریزی شده در این همایش در دوره‌های آتی به صورت بین‌المللی برگزار شود.

رییس پ‍ژوهشکده معماری و شهرسازی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: در مسابقه معماری و طراحی شهری، بهترین آثار معماری و طراحی شهری که توانسته باشند ارزش‌های بومی را حفظ کنند و نگاه به آینده داشته باشند را جمع‌آوری می‌کنیم و از بین آنها طرح های برتر انتخاب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 397233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.