۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
اولین شهر جنگلی هوشمند جهان

به زودی در حوالی کانکون، شهر جنگلی هوشمندی احداث خواهد شد که مواد غذایی و انرژی مورد نیاز خود را به طور کامل تامین می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از معماران ایتالیایی اخیرا از طرح خود برای احداث شهر هوشمند در حوالی کانکون در منتهی‌الیه شرقی کشور مکزیک که در شبه جزیره یوکاتان و در ایالت کینتانارو واقع شده‌ است، رونمایی کردند. این شهر جنگلی هوشمند که باالهام از طبیعت طراحی شده است به عنوان الگویی برای سکونت و طراحی شهری پایدار عمل خواهد کرد.

معماران در نظر دارند برای احداث شهر جنگلی هوشمند فضایی به بزرگی ۵۵۷ هکتار را در خارج از شهر کانکون که در حال حاضر معدنی است که از آن شن و ماسه استخراج می شود به جنگلی وسیع تبدیل کنند و فضایی چند منظوره به وجود آورند که مواد غذایی و انرژی مورد نیاز خود را به طور کامل تامین می‌کند.

شهر جنگلی جدید ظرفیت سکونت ۱۳۰ هزار نفر را خواهد داشت و در آن بیش از ۲۰۰ هزار درخت کاشته خواهد شد. علاوه‌براین معماران در نظر دارند تعداد ۷۵۰ هزار گیاه از ۴۰۰ گونه مختلف در منطقه بکارند که این گیاهان با نظر یکی از گیاه‌شناسان و معماران معروف کانکون انتخاب خواهد شد. فضاهای خالی شهر نیز در بوته‌ها، بیشه‌ها، بام‌های سبز و باغ‌های عمودی محصور خواهد شد.

شهر جنگلی هوشمند در حلقه‌ای از پنل‌های خورشیدی قرار خواهد گرفت که این سیستم‌های خورشیدی، انرژی تجدیدپذیر مورد نیاز ساکنان را به طور کامل تامین خواهد کرد. یک مزرعه کشاورزی بسیار وسیع نیز همانند یک کمربند دور منطقه شهری را احاطه خواهد کرد و قرار است از طریق کانال‌های انتقال آب از دریا که در زیر زمین تعبیه شده آبیاری شود.

برج‌های زیادی برای نمکزدایی آب دریا در شهر جنگلی احداث خواهد شد تا آب سالم در دسترس ساکنان و بخش کشاورزی قرار دهد. در حاشیه شهر جنگلی هوشمند محلی برای پارک خودروهای قدیمی در نظر گرفته خواهد شد و در داخل شهر خودروهایی نیمه‌اتوماتیک ساکنان و گردشگران را حمل خواهد کرد.

کد خبر 396768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.