کم لطفی ها به رئیس جمهور ادامه دارد

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

امیر حاتمی: تحریم نظامیان ایران از سوی آمریکا هیچ تاثیری ندارد

امیر حاتمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا در منطقه اظهار کرد: مثل همه کارهایی که آمریکایی ها علیه ملت ایران انجام داده‌اند و در صدر آنها نیروهای مسلح به عنوان خار چشم‌شان مورد هدف آنها بوده است. این بار هم تعدادی از همکاران عزیز ما را تحریم کرده‌اند که هیچ اثری نخواهد داشت، چرا که در واقع امروز از منظر نیروهای مسلح کسی که تحریم می‌شود مانند کسی است که در جنگ با دشمنان مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. وی افزود: این افراد مثل کسانی هستند که جانباز جنگ با دشمن شده‌اند آنان موجب افتخار مردم و نیروهای مسلح هستند و از لحاظ تاثیر در اداره نیروهای مسلح هم هیچ تاثیری ندارد؛ چراکه ما اصولا نیروهای مسلح را به شکل خودکفا و خوداتکا به توانایی داخل اداره می‌کنیم و اینگونه رفتارها اثری بر نیروهای مسلح نخواهد داشت.

پرونده هایی فساد اقتصادی که روحانی درباره آنها حرف می زند به قوه قضاییه ارسال شده است؟

لعیا جنیدی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره پرونده های مفاسد اقتصادی که رئیس جمهور در سفر خود به یزد مطرح کرد،اظهار کرد: دولت در این زمینه پیگیری های لازم را انجام داده است، ولی وقتی پرونده ای جنبه کیفری داشته باشد، قوه قضاییه باید راسا وارد شود اطلاعات این پرونده ها در زمان خودش اعلام شده است. وی ادامه داد: دولت مطابق مصوبه شورای عالی امنیت ملی به این پرونده ها رسیدگی کرده است اما در جایی  که اقدام مجرمانه به خصوص درباره اموال عمومی انجام شده باشد قوه قضاییه باید اقدام کند. وی در پاسخ به این سوال که آیا قوه قضاییه رسیدگی کافی داشت است تصریح کرد: جزئیات را باید دستگاه های ذی ربط اعلام کند من اطلاع کافی ندارم ولی حتما کمیته ای تشکیل می دهیم که بررسی کنیم به چه میزان به این پرونده ها رسیدگی شده است ولی پیشرفت محسوسی در این زمینه نیست. جنیدی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا بدهی بابک زنجانی تسویه شده است گفت: دولت چنین اعتقادی ندارد.

واکنش عضو جامعه مدرسین به انتخاب زاکانی برای کاندیداتوری مجلس از قم

 آیت‌الله مسعودی خمینی درباره لیست منتشر شده شورای هماهنگی اصولگرایان قم و عدم مشورت با جامعه مدرسین حوزه عملیه قم درباره این لیست گفت: از روز اولی که جامعه مدرسین تشکیل شد که حدودا به ۵۰ الی ۶۰ سال پیش بازمی‌گردد، قرار بود هیچ فردی از افراد جامعه مدرسین عقاید شخصی خود را در جریان انقلاب و تصمیمات جامعه مدرسین به میان نیاورد؛ به این معنا که اگر شخصا با فردی خوب یا بد بود باید آن را کنار بگذارد و تمام جریان باید طبق روال کلی جریان جامعه مدرسین پیش برود یعنی اگر جامعه مدرسین رای داد که فلان فرد کاندیدا شود اگر من سخت هم با این گزینه مخالف بودم باید موافق باشم. عضو جامعه مدرسین گفت: این اولین دستور در جامعه مدرسین بود و تا زمانی که آقایان، علما و بزرگان در جامعه مدرسین آمد و رفت می‌کردند وضعیت به همین منوال بود اما متاسفانه از روزی که جامعه مدرسین دو طبقه شدند و شکافی میان آنها ایجاد شد و آیات آذری قمی، مهدی روحانی، امینی، میانکی و جوادی آملی از جامعه مدرسین خارج شدند، جامعه مدرسین دیگر نتوانست آن جامعیت خود را حفظ کند لذا در آراء نگاه های مختلفی شکل گرفت. در این میان برخی آرای شخصی خود را هم دخالت دادند. لذا من می‌خواهم بگویم اگر جامعه مدرسین می‌خواهد برقرار و تاثیرگذار باشد باید سعی کند آن کسی که از هر جهت به درد جامعه می خورد آن فرد را تعیین و معرفی کند. وی درباره کاندیداهای شهر قم نیز گفت: مجلس ما مجلس اسلامی است. من نظرم این است که افرادی که می‌خواهند به مجلس بروند باید حداقل از نظر علمی سطح بالایی داشته باشد یک نفری که کتاب های اولیه لازم را نخوانده است و می‌خواهد سمتی در مجلس بگیرد معلوم است که نتیجه‌اش چه می‌شود؛ باید فردی باشد که از نظر علمی عده‌ای او را قبول داشته باشند می‌خواهد. من به جامعه مدرسین گفته‌ام وکلایی که می‌خواهد از قم به مجلس بروند لااقل باید مجتهد متجزی باشند چرا از بزرگان و علما در تعیین کاندیدا استفسار نمی‌کنند؟! آیت‌الله مسعودی خمینی گفت: یک‌نفر از آن طرف دنیا بلند می‌شود و می‌آید اینجا و می‌شود کاندیدای قم. درحالی که نماینده قم را باید قمی‌ها بشناسند  و علمای قم بر آن صحه بگذارند. سابق یکی می‌خواست نماینده قم شود دارای درجه و وجهه‌ای مانند آقای آذری قمی بود امروز هم باید به همین صورت باشد. لذا این شکافی که به وجود امده باید رفع شود و از سوی دیگر سلیقه‌های فردی کنار گذاشته شود تا این مشکلات مرتفع شود. وی افزود: فردی که می‌خواهد به مجلس برود باید سرآمد یک عده‌ای باشد؛ هرکسی را که نمی‌شود به مجلس فرستاد و لذا باید جامعه مدرسین به درستی روی گزینه‌ها بیندیشد و افرادی که به درد اسلام و انقلاب می‌خورد را به مجلس بفرستد.

جعفرزاده: در بسیاری از مواقع به رئیس‌جمهور کم لطفی می‌شود

غلامعلی جعفرزاده با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور درباره‌ لزوم مبارزه با فساد و درخواست از قوه قضاییه برای ورود به این موضوع گفت: حرف رئیس جمهور درباره‌ی مبارزه با فساد و اعداد و ارقام ارائه شده درست بود، ما هم حرفی نداریم در این که باید مبارزه با فساد نظام‌مند شود. اما نباید صحبت‌ها به گونه‌ای بیان شود که در آغاز هفته وحدت کشور به سمت تشنج رفته و دو قطبی و چند قطبی شود. هر کسی هر پرونده‌ای در اختیار دارد را باید در اختیار دستگاههای نظارتی بگذارد. وی افزود: حرف و تاکید رئیس‌جمهور درست بود، اما ای کاش سلیقه‌ بیشتری برای انتخاب جا برای بیان این صحبت‌ها به خرج می‌رفت. بهتر بود رئیس جمهور این آدرس‌ها را در جمع خصوصی‌تری بیان می‌کرد. این نماینده اصولگرای مجلس در عین حال با ابراز تاسف از هجمه‌های صورت گرفته علیه رئیس جمهور گفت: متاسفانه در بسیاری از مواقع به رئیس جمهور کم لطفی می‌شود. درباره‌ ایشان نسبت به سایر روسای جمهور سخت گیری زیادی صورت می‌گیرد و حداقل می توان گفت این سخت گیری‌ها بی مورد است. می خواهند تمام تجربیات تلخ درباره‌ روسای جمهور قبلی را درباره‌ ایشان رعایت کنند. حال این که انصافا آقای روحانی از لحاظ همکاری و هماهنگی و اطاعت پذیری از رهبری نمره قابل قبولی دارد. جعفرزاده ادامه داد: رئیس جمهور با این حجم از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند کدام دولت را سراغ دارید که یک مرتبه ۵۰ درصد درآمدهایش کم شود تا با همان اوصاف اراده بر اداره کشور باشد. الان شرایط بسیار سختی داریم. باید دولت را کمک کنیم تا به کمک رهبر بتواند از این پیچ بگذرد، لذا این همه زدن رئیس جمهور کم لطفی است. این که افرادی را سازماندهی و هدایت کنند. برای آنها شعار بسازند. و حتی مکانی را برای شعار دادن آن ها تعیین کنند تا در وسط سخنرانی رئیس جمهور شعار بدهد چیزی جز کم لطفی نیست.

کد خبر 396739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.