اتمام خط آبرسانی به دهاقان تا پایان سال جاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به ضرورت اجرای طرح آبرسانی به دهاقان، گفت: از ۶۱ کیلومتر خطوط انتقال آب به دهاقان تاکنون ۶۰ کیلومتر اجرا شده و با اجرای یک کیلومتر دیگر، این پروژه تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "هاشم امینی" اظهار کرد: با بهره‌برداری از طرح آبرسانی به دهاقان، شهرهای گلشن، دهاقان و ۱۰ روستا از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند.

وی فقر منابع محلی را یکی از عوامل موثر در اجرای طرح آبرسانی به دهاقان برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب شرب شهرهای دهاقان، گلشن و ۱۰ روستای توابع این شهرها از طریق منابع محلی تامین می‌شود که در سال‌های اخیر با توجه به افت منابع زیرزمینی، تامین آب شرب مشترکان در این مناطق ناپایدار بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه آب شرب شهرستان دهاقان از طریق منابع داخلی  تامین می‌شود، گفت: هم‌اکنون آب شرب مشترکان در شهرستان دهاقان از طریق سه حلقه چاه که در مدار بهره‌برداری قرار دارد و آب شرب شهر گلشن نیز با بهره‌گیر ی از سه حلقه چاه با دبی ۹ لیتر در ثانیه تامین می‌شود.

وی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته نیاز آب شرب مشترکان در شهر دهاقان ۶۰ لیتر در ثانیه و نیاز آبی شهر گلشن ۱۵ لیتر در ثانیه برآورد شده است.

امینی با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به دهاقان افزود: مراسم کلنگ‌زنی این پروژه در سال ۹۲ صورت گرفت، اما به دلیل تنگناهای مالی از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۶ فقط ۱۰ کیلومتر و از سال ۱۳۶۹ تاکنون ۵۰ کیلومتر از این پروژه اجرایی شده است.

وی با اشاره به اختلاف ۶۶۰ متری ارتفاع در شهرستان دهاقان گفت: بر این اساس در طرح آبرسانی به دهاقان احداث سه باب ایستگاه پمپاژ هم در نظر گرفته شده که در حال حاضر احداث آنها به مرحله پایانی رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون طرح آبرسانی به دهاقان به پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد رسیده است، اعلام کرد: تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن و خرید تجهیزات و تاسیسات حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

کد خبر 396704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.