اجرای ارکستر سازهای ملی ایران در وین

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تداوم و تقویت تعاملات و همکاری‌های فرهنگی و هنری ایران و اتریش با معاون سیاست فرهنگی وزارت اروپایی، هم‌گرایی و امور خارجه جمهوری اتریش دیدار و گفت‌وگو کرد. در سفر هیات فرهنگی ایرانی به اتریش همچنین ارکستر سازهای ملی ایران در وین برنامه اجرا کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی که در راس هیاتی فرهنگی و گروه سازهای ملی ایران به اتریش سفر کرده است روز سه شنبه _۲۱ آبان ماه_ با ایندیجین، معاون سیاست فرهنگی وزارت اروپایی، همگرایی و امور خارجه جمهوری اتریش دیدار و گفت و گو کرد.

معاون سیاست فرهنگی وزارت اروپایی، همگرایی و امور خارجه جمهوری اتریش در این دیدار گفت: مناسبات دیرپا و سنتی جمهوری اسلامی ایران و اتریش در سال های اخیر با تحرکات گسترده و چشمگیری مواجه بوده است.

در این دیدار که تعدادی از مدیران بخش های مختلف وزارت امور خارجه و صدراعظمی اتریش، کاردار سفارت جمهوری ایران در وین و مدیرعامل بنیاد رودکی حضور داشتند، چشم انداز جدیدی در افق همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های فرهنگی، هنری، موسیقی، سینما و تئاتر در شرایط جدید ترسیم شد.

علاوه بر این طرفین در این دیدار ضمن تاکید بر گستره تعاملات و همکاری های فرهنگی و هنری دو کشور، نسبت به برگزاری هفته مشترک فرهنگی در وین و تهران، هشتمین دور دیالوگ بین اسلام و مسیحیت، تقویت و توسعه همکاری موزه های دو کشور و همچنین فعالیت های مشترک در حوزه موسیقی، هنرهای تجسمی و سایر زمینه های متنوع فرهنگی و هنری توافق کردند.

همچنین در این سفر ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری علی اکبر قربانی و خوانندگی محمد معتمدی با حضور جمع زیادی از ایرانیان مقیم اتریش، تعدادی از علاقه مندان به فرهنگ و موسیقی ایران، مقامات محلی، سفرای مقیم و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران مستقر در وین در سالن تک گیت وین برنامه اجرا کرد.

کد خبر 396696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.