چاپ دومین مقاله ISI سازمان پسماند در یکی از مجلات معتبر علمی

سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان موفق به چاپ دومین مقاله ISI خود در یکی از مجلات معتبر علمی در زمینه تولید انرژی­‌های تجدیدپذیر شد.

احمدرضا تقی‌پور، نویسنده مسئول این پژوهش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این پژوهش تحت عنوان "بررسی پتانسیل تولید بیوگاز از پسماند جامد شهری به عنوان یک رویکرد برای کشورهای در حال توسعه" در ژورنال بسیار معتبر "Review Renewable and Sustainable Energy" از مجموعه "Elsevier " با ضریب تاثیر ۵۵۶/۱۰ پس از طی یک پروسه داوری یک ساله پذیرفته شده است.

وی با اشاره به جزییات محتوایی این مقاله، تصریح کرد: این مقاله حاصل تلاش دو ساله بخش آزمایشگاه و معاونت پژوهشی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ بر روی مواد زیر سرندی (مواد آلی) خطوط پردازش پسماند برای تولید بیوگاز بوده است.

مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اضافه کرد: در این مقاله علاوه بر ارائه آنالیز فیزیکی- شیمیایی مواد زیر سرندی خطوط پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به بررسی میزان تولید بیوگاز از این مواد و افزایش میزان متان تولیدی پرداخته شده است.

وی با اشاره به کاربرد بیوگاز حاصل از این طرح خاطرنشان کرد: به طور کلی درصورت استفاده از تکنولوژی بیوگاز علاوه بر بهبود کیفیت کمپوست تولیدی می‌توان از گاز حاصل نیز جهت تولید برق استفاده کرد که طبق این پژوهش میزان توان انرژی برق تولیدی از زباله شهری اصفهان با توجه به آزمایشات انجام شده ۸.۹۲ مگاوات محاسبه شده است.

تقی‌پور اظهار کرد: در این مقاله طرح جامعی جهت استفاده از مواد زیر سرندی به عنوان منبع تولید بیوگاز در کشورهای درحال توسعه با ساختاری شبیه شهر اصفهان ارائه و با توجه به آنالیزها و آزمایشات صورت گرفته سیستم هاضم بی‌هوازی خشک به عنوان مناسب­‌ترین روش پیشنهاد شده است.

کد خبر 396498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.