بیش از ۱۰ هزار بافنده فرش در سمنان فعالیت می کنند

رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه یکصد کارگاه قالیبافی در سطح استان سمنان فعالیت می‌کنند، گفت: در شش ماهه ابتدایی سال جاری افزون بر یک هزار و۲۰۰ مورد بازرسی از قالیبافان و حرفه‌های مرتبط بیمه شده استان سمنان صورت پذیرفته است.

به گزارش ایمنا، بهروز اسودی در نشست بررسی مشکلات حوزه فرش با اعلام این خبر، اظهار کرد: به منظور اطمینان از استمرار اشتغال قالیبافان و همچنین جلوگیری از تضییع حقوق مشمولین واقعی بیمه مذکور و معافیت حق بیمه سهم کارفرما، در نیمه نخست امسال یک‌هزار و ۲۲۴ مورد بازرسی از واحدهای قالیبافی انجام گرفته است.

وی افزود: در این مدت تعداد ۳۲ اخطار به مشمولین غیرفعال و نیمه فعال متقاضی جهت اخذ بیمه قالیبافان صادر گردیده است و همچنین با توجه به بازرسی های بعمل آمده تعداد ۱۸ مشمول نیز به دلیل محرز شدن عدم استمرار و فعالیت در امر قالیبافی و یا انجام نشدن مراحل قانونی لغو قرارداد شده و بیمه آنان توسط سازمان تأمین اجتماعی ملغی شده است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان تصریح کرد: تعداد ۱۰ هزار و ۴۰۰ بافنده فعال و هشت مجتمع قالیبافی در استان وجود دارد و این تعداد بافنده در یکصد کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز زیر نظر شرکت تعاونی‌های شهری و روستایی در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۴۰۰ نفر در شش ماهه سالجاری شناسایی و مجوز قالیبافی صادر شده است.

اسودی تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در حوزه فرش دستباف را حدود ۲۶ شرکت عنوان کرد و گفت: از این تعداد، ۲۰ شرکت تعاونی فرش دستباف شهری و شش تعاونی فرش دستباف روستایی است که زیر نظر دو اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع دستی و فرش دستباف شهری فعالیت می‌کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 396452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.