ثبت بیش از ۳ هزار تخلف زیست‌محیطی در مشهد

رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: در مهر ماه سال جاری سه هزار و ۴۴۴ مورد تخلف زیست محیطی در مشهد به ثبت رسید.

محمد پذیرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تعداد شش گشت سیار پایش آلاینده‌ها با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی روزانه در سطح مشهد با خوردوهای آلاینده برخورد می‌کنند.

وی ایجاد آلودگی صوتی، نداشتن گواهینامه معتبر معاینه فنی و همراه نداشتن گواهی یا برچسب معتبر و تردد خودروهای دودزا و غیراستاندارد را از مهمترین مواردی برشمرد که از سوی گشت‌های کنترل و نظارت بر آلاینده‌های زیست‌محیطی  با آن‌ها برخورد شده است.

رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد، گفت: در این چارچوب طی یک ماه گذشته برای ۸۱۳ خودرو دودزا جهت رفع نقص، اخطار قضایی اِعمال شد.

پذیرا با اشاره به اعمال قانون دو هزار و ۲۸۷ مورد تخلف نداشتن معاینه فنی، تصریح کرد: از ۸۱۳ خودرو اِعمال قانون شده برای خودروهای دودزا، ۶۸۴ مورد به دلیل دودزایی شدید به تعمیرگاه انتقال یافته است.

وی پرتاب زباله و ضایعات از خودرو را از حرکات ناخوشایندی عنوان کرد که گاهی اتفاق می‌افتد و گفت: طی یک ماه گذشته ۲۴ مورد تخلف در این خصوص نیز اِعمال قانون شد.

رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد در خصوص بیشترین موارد تخلف در شهر مشهد، افزود: بیشترین تخلفات در این ماه مربوط به منطقه دو شهرداری مشهد بوده است.

کد خبر 396407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.