۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
مدارس دهاقان قدمت۵۰ساله دارد

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دهاقان گفت: قدمت مدارس این شهرستان به ۵۰ سال رسیده و فرسوده شده‌اند.

رجب فرهمندیان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به کمبود واحدهای آموزشی، اظهار کرد:در سال تحصیلی جدید یک آموزشگاه افتتاح و چند مدرسه نیز بازسازی شده، اما کماکان به دلیل فرسوده بودن بسیاری از واحدها با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی از تشکیل کلاس‌های دونوبته در شهر گلشن خبرداد و افزود: در دهاقان و روستاهای دولت آباد و علی آباد گچی بیشترین کمبود فضای آموزشی وجود دارد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دهاقان، هر مدرسه را یک اداره دانست و گفت: در حال حاضر حدود ۶۰۰ کارمند در واحدهای آموزشی مشغول کار هستند، اما همچنان با کمبود نیرو مواجه هستیم.

فرهمندیان، باتوجه به رتبه‌های برتر آموزشگاه از جهات مختلف در سطح استان، اضافه کرد: شرایط آموزشی شهرستان نسبت به همسایگان با وجود کمبودها در رده‌های بالاتری قرار دارد و دانش آموزان در رشته‌های مختلف درسی رتبه‌های برتر استان را کسب کردند به طوری که ۶۵ درصد دانش‌آموزان در دانشگاه‌ها قبول شده‌اند و ادامه تحصیل می‌پردازند.

وی با توجه به نبود مدارس فرهنگیان و شاهد در شهرستان، گفت: کمبود دانش آموزان فرزند شاهد و ایثارگر و یا فرهنگیان مانع تاسیس این مدارس می شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دهاقان، با اشاره به مهاجرت دانش آموزان به مدارس مرکز استان، خاطر نشان کرد: عمده دلیل بیش از ۸۰ درصد از جابه جایی دانش آموزان رخنه در شرایط اشتغال والدین دارد و کوچ عشایری و مشکلات آب نیز از دلایل مهاجرت قلمداد می‌شود.

فرهمندیان، از فرسوده بودن سیستم های کامپیوتر مدارس، ابراز گلایه کرد وگفت: هرچند بسیاری از سیستم‌ها به روز نیستند، اما درسطح استان جزء مناطق سبز قرار داریم و باید سیستم‌های جدیدی در مدارس تعبیه شود.

وی، از تعطیلی پنج واحد آموزشی در دهاقان و روستاهای قمبوان، لاریچه، گنج قباد، کره خبرداد و بابیان اینکه علت تعطیلی فرسوده بودن فضای آموزشی است، تصریح کرد: بسیاری از مدارس رو به فرسوده بودن هستند و باید خیران توجه بیشتر در زمینه تعلیم و تربیت دانش آموزان داشته باشند.

مدیر اداره آموزش وپرورش شهرستان دهاقان، گفت: در سال تحصیلی جدید برخی از رشته‌های شاخه کارودانش و فنی و حرفه‌ای تغییر کرده اند و رشته  گیاهان دارویی به دختران پایه متوسطه آموزش داده می شود.

فرهمندیان با توجه به سرویس های ایاب وذهاب ومشکلات اقتصادی دانش آموزان، خاطر نشان کرد: سال گذشته از طریق کمک هزینه‌هایی که توسط خیرین جذب شده این هزینه ها پرداخت شده اما در سال تحصیلی جدید تاکنون هیچگونه برنامه ریزی به دلیل نبود نقدینگی انجام نشده است.

وی افزود: در زمینه تهیه لباس‌های فرم دانش آموزان به دلایل مختلف از قبیل شرایط نامساعد اقتصادی والدین، قرار براین است که هر دانش آموز پس از گذشت دو سال از تحصیل نسبت به تعویض لباس ها اقدام کنند، اما حمایت این اداره نیز تا جایی که ممکن است، قطع نمی‌شود و لازم به ذکر است که در سال گذشته دو هزار نفر از دانش آموزان از نظر تامین لباس، لوازم التحریر، کفش و...حمایت شدند و خیران نیز نقش خوبی را ایفا کردند.

کد خبر 396338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.