اسکان اضطراری ۶ هزار و ۳۵۲ زلزله‌ زده در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اسکان اضطراری ۶ هزار و ۳۵۲ زلزله‌زده در آذربایجان‌شرقی از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر حاضر در مناطق زلزله این استان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، مرتضی سلیمی با اعلام گزارش خدمات امدادی هلال‌احمر به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی از بامداد جمعه (۱۷ آبان) تا ۹ صبح امروز (۱۹ آبان)، گفت: جمعیت هلال‌احمر از ابتدای وقوع زلزله تا کنون با به‌کارگیری ۵۰ تیم عملیاتی و ارزیاب شامل ۱۹۰ نیروی عملیاتی خدمات لازم را به هموطنان ارائه کرده است.

وی با اشاره به اسکان اضطراری شش هزار و ۳۲۵ نفر از زلزله زدگان در اردوگاه اسکان اضطراری یا به صورت فردی با نصب یک‌هزار و ۵۸۸ چادر، افزود: هزار و ۲۴۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۴ هزار و ۱۳۵ بطری آب معدنی، ۲ هزار و ۳۷۰ تخته پتو، یک هزار و ۳۳۶ شعله والور، ۴۴۰ ست ظروف، ۹۰۹ تخته موکت و ۳ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم نایلون پوششی میان زلزله‌زدگان توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به مصدومیت ۵۸۴ نفر در زلزله آذربایجان شرقی، افزود: ۶۶ نفر از این افراد به علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به علت ترس و اضطراب (بر اساس گزارش اورژانس کشور)، آسیب دیده‌اند و همچنین ۵ نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست داده‌اند. در این زمینه متاسفانه ۲ نفر در بخش ترکمنچای در چادر شخصی که در حیاط خانه خود برپا کرده بودند، به علت گاز گرفتگی فوت کردند.

وی از جمله اقدامات هلال‌احمر پس از زلزله آذربایجان شرقی را اعزام ۲ فروند بالگرد برای ارزیابی هوایی، بارگیری و ارسال اقلام زیستی و مواد غذایی به شهرهای متاثر از حادثه، اسکان و تغذیه اضطراری همزمان در روستاهای شهرستان میانه، ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری در مدرسه روستای ورنکش، تقویت انبارهای امدادی آذربایجان شرقی از طریق ارسال اقلام اضطراری از سازمان امداد و نجات و زنجان و نظایر آن عنوان کرد.

به گزارش ایمنا، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه ۱۷ آبان حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند که تاکنون حدود ۱۶۰ پس لرزه داشته است.

این زلزله ۵ فوتی و ۵۲۹ مصدوم داشت.

کد خبر 396311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.