بیشترین سطح کشت زرشک در استان متعلق به برخوار است

کارشناس گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سطح زیر کشت زرشک در استان اصفهان ۲۰ هکتار است که از این میزان بیشترین سطح را شهرستان برخوار به خود اختصاص داده است.

آیت پارسائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گیاه زرشک مقاوم به سرما، گرما و شوری است از این رو استان اصفهان دارای شرایط اقلیمی مناسبی برای کشت این محصول است.

وی افزود: با توجه به این خاصیت و ویژگی گیاه زرشک می توان آن را در بخش‌های مرکزی تا شمال شرق استان با وجود گرما و شوری خاک و غرب و جنوب استان با وجود سرما، کشت کرد.

کارشناس گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اعلام کرد: زرشک‌های خود رو در قسمت‌های غرب و جنوب این استان به وفور یافت می‌شود.

پارسائیان اظهار کرد: کشت زرشک نسبت به محصولات زراعی دیگر، آب بسیار کمی احتیاج دارد و جزو دسته محصولات آب‌بَر محسوب نمی‌شود، به عنوان مثال کشت این گیاه به یک سوم آب مورد نیاز برای کشت گردو یا سیب زمینی، نیاز دارد.

وی اعلام کرد: تولیدات سالانه زرشک تَر در استان اصفهان ۲۰۰ تُن و تولیدات نوع خشک این گیاه که قابل فرآوری نیز باشد، سالانه ۱۵ تن است.

کارشناس گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه  سطح زیر کشت گیاه زرشک در استان اصفهان نزدیک به ۲۰ هکتار است و شهرستان برخوار بیشترین کشت زرشک را دارد، گفت: بعد از آن شهرستان‌های فریدون شهر، اصفهان و چادگان بیشترین کشت زرشک را به خود اختصاص داده‌اند.

پارسائیان اضافه کرد: در دیگر شهرستان‌های استان نیز این محصول کشت می شود اما سطح آن حدودا به یک دهم هکتار رسیده که بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: مساحت کشت گیاه زرشک در شهرستان برخوار، هفت هکتار است.

کارشناس گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در این شهرستان سالانه ۷.۵ تن زرشک خشک و ۱۰۰ تن زرشک تَر تولید می شود.

پارسائیان خاطر نشان کرد: در استان اصفهان به دلیل محدود بودن کشت زرشک، صادرات نداریم و کشت این گیاه در حد استفاده و تامین داخلی استان است.

کد خبر 396262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.