احمدی: هر بودجه‌ای که به احیای کتاب تعلق گیرد، قابل دفاع است

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر کتابی در جامعه تبدیل به اصل شد، این مردم هستند که خود را مدیریت خواهند کرد و نیازی به حضور نیروهای انتظامی نیست. باید به نویسندگان احترام‌ گذاشت تا دست به قلم ببرند زیرا قلم آن‌ها جامعه را از فتنه‌ نجات خواهند داد.

به‌ گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی احمدی ب عصر امروز -شنبه ۱۸ آبان- در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه‌ کتاب اصفهان، اظهار کرد: خروجی نمایشگاه در اصلاح فرهنگ عمومی تاثیر گذار باشد. یکی از شاخص های توسعه علمی، کتاب و مطالعه است‌. جامعه برای ارتباط منطقی با کتاب نیاز به اصلاح نگاه به‌ کتاب به عنوان یک کالا مهم و ضروری و قرار گرفتن آن در سبد خرید خانوار، دانستن کتاب به عنوان یک‌ فضیلت و برند فکری و اعتقاد به انرژی ساز بودن کتاب، دارد.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این‌ صورت است که مردم در فراغت، مترو و اتوبوس کتاب می خوانند و کتاب به عنوان عنصر اصلی در سبک زندگی شناخته می‌شود. ورق زدن‌ کتاب و مجلات به انسان انرژی مثبت می دهد. اگر عوامل ذکر شده تحقق پیدا کند، جامعه‌ای کتابخوان خواهیم‌ داشت‌.

وی کتاب را عاملی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: اگر کتابخوانی در جامعه تبدیل به اصل شد، این مردم هستند که خود را مدیریت خواهند کرد و نیازی به حضور نیروهای انتظامی نیست. باید به نویسندگان احترام‌ گذاشت تا دست به قلم ببرند و قلم آن‌ها جامعه را از فتنه‌ نجات خواهند داد.

احمدی درباره نمایشگاه‌های کتاب خاطرنشان کرد: نمایشگاهای کتاب در جریان سازی فرهنگی بسیار موثر است چرا که مردم را با جدیدترین و بهترین آثار آشنا می کند. هر بودجه‌ای که به احیای کتاب تعلق یابد، قابل دفاع است. مردم کتابخوان به محیط آسیب نمی زنند، بزهکاری انجام نمی دهند و جامعه‌ای متعالی خواهند ساخت.

به گزارش ایمنا، چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان با شعار "بخوان برای زندگی" ۱۸‌ الی ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۹ الی ۲۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های استان واقع در پل تاریخی شهرستان برگزار می‌شود. بیش از ۴۰۰ غرفه و ۵۰۰ ناشر با حدود ۹۷ هزار عنوان‌ کتاب در چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان حضور دارند.

کد خبر 396162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.