استقرار ۸۰۰ خانوار در چادرها/ حال مصدومان نسبتا خوب است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حدود ۸۰۰ خانوار در چادرها اسکان داده شده‌اند، اما این تعداد رو به افزایش است.

محمدباقر هنربر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی، اظهار کرد: آمار کشته‌شدگان این حادثه پنج نفر از روستای ورنکش بخش ترکمنچای میانه است؛ چهار خانم که دو نفر از آن‌ها دختربچه ۱۳ ساله هستند و یک نفر آن‌ها هم آقا است.

وی با اشاره به آمار مصدومان بستری ‌شده این حادثه، ادامه داد: ۱۵ مصدوم در بیمارستان شهر میانه بستری هستند که وضعیت نسبتا خوبی دارند و تحت درمان هستند. همچنین ۱۵ نفر مصدوم در شهرستان سراب بستری هستند که حال یکی از این مصدومان بدتر بوده و به بیمارستان تبریز منتقل شده است.

هنربر افزود: پس از وقوع این زمین لرزه، تا الان حدود ۱۵۰ پس‌لرزه رخ داده است که آخرین پس لرزه حوالی ساعت ۱۹ در بخش ترکمنچای بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: برق، آب، گاز و تمامی راه‌های ارتباطی در این مناطق برقرار است و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیشترین تخریب در منازل روستایی و بافت‌های فرسوده بوده است. خاطرنشان کرد: در حال حدود ۸۰۰ خانوار در چادرها اسکان داده شده‌اند، اما این تعداد رو به افزایش است چون طبق آخرین ارزیابی بیش از یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در روستاهای بخش ترکمنچای و کندوان بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند.

وی با اشاره به اقلام موردنیاز در این مناطق از جمله چادر، پتو، آب معدنی، نان، لباس گرم، پوشاک نو، مواد بهداشتی و مواد شوینده، تاکید کرد: از هموطنان خواهشمندیم برای کمک به زلزله‌زدگان و ارسال اقلام به مناطق زلزله‌زده از طریق هلال احمر اقدام کنند؛ همچنین کمک‌های نقدی خود را هم می‌توانند به شماره حساب ۹۹۹۹۹ هلال احمر نزد تمامی بانک‌ها واریز کنند.

هنربر با اشاره به اینکه وقوع زلزله قابل پیش‌بینی نیست، اظهار کرد: تمامی نیروهای امدادی، عملیاتی، نظامی و انتظامی و کارگروه‌ها در محل وقوع زلزله روستای ورنکش مستقر هستند.

کد خبر 396020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.