مردم عادی برای کمک به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی نروند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از عموم مردم درخواست کرد اگر ماموریتی در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی ندارند به هیج‌وجه به مناطق زلزله‌زده این استان برای هر نوع کمک و امدادرسانی سفر نکنند.

به گزارش ایمنا، مرتضی سلیمی با اعلام این خبر اظهار کرد: شهروندان با سفر نکردن به مناطق زلزله‌زده به نیروهای امدادی هلال احمر و سایر دستگاه‌های دخیل در امر امدادرسانی و مدیریت بحران، بهترین کمک را می‌کنند تا این نیروها به بهترین وجه ممکن عملیات امدادرسانی را انجام دهند و هیچ‌گونه نیازی به حضور مردم در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد.

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر افزود: همچنین درخواست می‌شود مردم از ازدحام در گلوگاه‌ها ورودی و خروجی به مناطق زلزله‌زده خودداری کنند، تا نیروهای امدادرسان وظایف خود را در مناطق زلزله‌زده مدیریت کنند.

وی گفت: تقویت انبارهای امدادی آذربایجان شرقی از طریق ارسال اقلام اضطراری از سازمان امداد و نجات و استان زنجان انجام شده است.

وی پتو، پوشاک، آب معدنی و خرما را نیز از نیازهای منطقه زلزله‌زده عنوان کرد و از هموطنان خواست کمک‌های نقدی خود را به شماره ۹۹۹۹۹ هلال احمر نزد تمامی بانک‌ها واریز کنند و کمک‌های غیرنقدی را به معاونت داوطلبان هلال احمر تحویل دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 396011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.