بیش از ۳۰ بانک، فعال‌سازی رمز پویا را آغاز کرده‌اند

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بیش از ۳۰ بانک فعال سازی رمز پویا را آغاز کرده اند اما به دلیل هوشمند نبودن بسیاری از موبایل‌ها اجباری کردن استفاده از رمز پویا در حال حاضر مقدور نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود اظهار کرد: درخصوص اقدامات انجام گرفته برای مقابله با فیشینگ (phishing) مسئولیت حفاظت از اطلاعات مشتریان بر عهده بانک‌ها بوده و هرگونه ضرر و زیان وارده از این ناحیه به مشتریان برعهده آن‌هاست.

وی افزود: بانک‌ها، اطلاع رسانی در خصوص مزایای استفاده از رمز پویا را آغاز کرده‌اند. در حال حاضر رمز ایستا و رمز پویا، همزمان فعال هستند و به همین دلیل مشتریان به دلیل راحتی ترجیح می‌دهند از رمز ایستا استفاده کنند. رمز ایستا بایستی به گونه‌ای غیرفعال شود که موجب نگرانی مشتریان، در دریافت روزانه بیش از ۱۰ میلیون خدمت نشود و نیز تعدادی از بانک‌ها هنوز به سرویس شاهکار برای انطباق شماره ملی و موبایل مشتریان خود متصل نیستند.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی ایران به موازات اقدامات پیشگیرانه با رصد مرتب شبکه‌های اجتماعی و پایش درگاه‌های شبکه پرداخت کشور و نیز تعامل با نهادهایی نظیر پلیس فتا و مرکز ماهر، اقدام به مسدودسازی تعداد زیادی از سایت‌های جعلی نموده است.

همتی ادامه داد: بیش از ۳۰ بانک فعال سازی رمز پویا را آغاز کرده اند اما به دلیل هوشمند نبودن بسیاری از موبایل‌ها اجباری کردن استفاده از رمز پویا در حال حاضر مقدور نیست.

وی اظهار کرد: بانک مرکزی یک سیستم مبتنی بر پیامک را راه اندازی نموده است، لیکن  برای اتصال کلیه بانک‌ها به آن تا ابتدای دی ماه زمان لازم دارد. بانک مرکزی اطلاع رسانی لازم در این خصوص را به هموطنان زیر انجام خواهد داد.

کد خبر 395976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.