افتتاح سیزدهمین جشنواره انار بادرود

آیین افتتاح سبزدهمین جشنواره انار بادرود با حضور مسئولان کشوری، استان و شهرستان و با هدف معرفی این محصول و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ، محمدرضا حیدری، عضو شورای اسلامی شهر بادرود در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:  در این جشنواره بیش از یکصد غرفه در قالب کارگاه‌های سنتی تهیه فرآورده‌های انار مانند رب، سرکه، ژل و رنگرزی سنتی با پوست انار ایجاد شده است

وی گفت: برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی، اجرای بازی‌های بومی محلی، برپایی ایستگاه نقاشی انار برای کودکان و نوجوانان، مسابقه رالی کویر و همچنین برنامه‌های فرهنگی از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

عضو شورای اسلامی شهر بادرود از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه این جشنواره خبر داد و افزود: کارگاه‌های آموزشی نحوه کاشت، داشت و برداشت انار ویژه باغداران توسط مرکز جهاد کشاورزی بادرود برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهر بادرود با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری نظیر آستان مقدس حضرت آقاعلی عباس(ع)، خانه‌های تاریخی، محوطه‌های باستانی با قدمت هفت هزار سال و رمل‌های کویری جزو مناطق گردشگری شمال استان اصفهان محسوب می‌شود. این شهرستان دارای دو هزار هکتار باغات انار است که هر ساله بالغ بر ۴۰ هزار تن محصول از آن‌ها برداشت می‌شود.

سیزدهمین جشنواره انار نادری بادرود از ۱۶ تا ۲۴ آبان‌ماه در بوستان گردشگری این شهر برگزار می‌شود.

کد خبر 395954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.