اضافه شدن ۱۰ واگن به خط یک مترو تا پایان سال ۹۸

شهردار اصفهان گفت: تا پایان سال‌جاری دو رام به خط یک متروی اصفهان اضافه خواهد شد که می‌تواند ظرفیت حمل مسافران را افزایش داده و سرفاصله زمانی حرکت رام‌ها را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز -پنجشنبه ۱۶ آبان ماه ۹۸- در برنامه رادیویی "شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو" ضمن تبریک روز ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز، و در پیش رو بودن هفته وحدت و ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: امر کتاب و کتابخوانی یکی از مسائل بسیار مهمی است که باید مرود توجه قرار گیرد و جوانان نسبت به آن گرایش بیشتری پیدا کنند که  ابزار آن در شهرداری اصفهان فراهم شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اتوکام در هفته اخیر، تصریح کرد: به طور جدی در برگزاری این رویداد مهم شرکت کرده ایم تا نرم‌افزارهای شهری که می‌تواند مورد استفاده شهروندان قرار گیرد را معرفی کنیم.

۳۵۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در شهر اصفهان

وی با بیان اینکه در نمایشگاه اتوکام بسترهای نوینی که خدمات‌رسانی به مردم را آسان‌تر می‌کند و ابزارها معرفی شده است، گفت: در شهر اصفهان ۳۵۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری وجود دارد که می‌تواند بستر خوبی برای سرمایه‌گذاران باشد تا از این امکان برای خدمت‌رسانی به مردم در حوزه فناوری‌های نوین استفاده بیشتری ببرند و البته این مهم جزو زیرساخت‌های ارتباطی به شمار می‌رود.

نوروزی با اشاره به امکانات خط یک متروی اصفهان، تصریح کرد: خط یک متروی اصفهان با ۱۲ رام قطار و ۶۰ واگن فعال است و روزانه نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر را در شهر جابجا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال‌جاری دو رام (۱۰ واگن) به خط یک متروی اصفهان اضافه خواهد شد که می‌تواند ظرفیت حمل مسافران را افزایش داده و سرفاصله زمانی حرکت رام‌ها را کاهش دهد.

شهردار اصفهان گفت: یکی از دستاوردهای شهرداری در زمینه راه‌اندازی نرم‌افزار، "نرم‌افزار ترافیک آنلاین" است که شهروندان می‌توانند با نصب آن، از مسیریاب ترکیبی برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین نشست سالانه آمار و برنامه‌ریزی در مدیریت شهری، اظهارکرد: برای نخستین بار این نشست به همت شهرداری اصفهان و با حضور نماینده کلانشهرها در اصفهان برگزار شد. 

نوروزی ادامه داد: برگزاری این برنامه‌ها بخشی از اقداماتی است که اعلام کرده بودیم و در صدد هستیم شهر را ارزان اداره کنیم، اما برای ارزان اداره کردن شهر نیاز به برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی نیاز به آمار و اطلاعات صحیح دارد.

وی با اشاره به انتشار آمارنامه شهر اصفهان، افزود: در نخستین نشست سالانه آمار و برنامه‌ریزی در مدیریت شهری آمارنامه شهراصفهان با همکاری ۶۰ دستگاه اجرایی رونمایی شد.

۴۲۰۰ داده اطلاعاتی در آمارنامه ۹۷

شهردار اصفهان ادامه داد: در آمارنامه سال ۹۷ شهر اصفهان ۴۲۰۰ داده اطلاعاتی وجود دارد که مدیران می‌توانند با تحلیل درست داده‌ها پیش‌بینی و برنامه‌ریزی دقیقی برای کارهای خود انجام دهند.

وی گفت: هفته گذشته دو مامور حمل پسماند منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان یک کیسه محتوی طلا و دلار به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان را پیدا کرده و به صاحبش بازگرداندند که این اتفاق حکایت از پاکدستی و طینت پاک نیروهای شهرداری اصفهان داشت و این اقدام ارزشمند را به آن‌ها تبریک می‌گویم.

نوروزی با بیان اینکه دو نیروی خدمات شهری منطقه ۱۱  بابت پاکدستی خود از شهرداری پاداش دریافت کردند، اظهارکرد: محمدحسین چلمغانی و بهمن عاشقی دو نیروی خدمات شهری منطقه ۱۱ هدیه سفر چهار روزه همراه با خانواده خود به مشهد مقدس را از شهرداری اصفهان دریافت کردند.

وی تاکید کرد: شهروندان باید یقین داشته باشند که اگر کالای ارزشمندی به اشتباه وارد پسماندها شود و کارکنان شهرداری به آن دسترسی پیدا کنند، به صاحب آن‌ها باز می‌گردد و این یعنی زندگی توأم با اطمینان خاطر از کسانی که در حال خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان هستند.

اعتبار هفت میلیارد تومانی برای اتمام آزادسازی خیابان دستگرد

شهردار اصفهان با اشاره به تکمیل آزادسازی و شروع احداث خیابان دستگرد حدفاصل چهارراه کشاورز به سمت خیابان قائمیه در محدوده منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان، گفت: در گذشته نام این خیابان آزادگان بود، چون این نام در چند نقطه شهر استفاده شده بود، نام دستگرد برای این خیابان انتخاب و مراحل قانونی آن سپری و در نهایت پس از دریافت مصوبه از شورای شهر به نام خیابان دستگرد شناخته شد زیرا مصوبه شورای شهر باید مورد احترام همه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خیابان دستگرد به طول یک هزار متر است که ۶۵۰ متر از آن آزادسازی، احداث و در اختیار شهروندان قرار گرفته است، اظهارکرد: در حال حاضر از ۴۵۰ متر آزادسازی این خیابان تنها ۳۰ درصد آن باقی مانده و هفت میلیارد تومان اعتبار برای آزادسازی آن پیش‌بینی شده است.

نوروزی ابراز امیدواری کرد: ۳۰ درصد آزادسازی باقی مانده خیابان دستگرد با همکاری مالکان هشت پلاک باقی مانده در مسیر تا پایان سال‌جاری انجام  شود و منازل معوضِ پلاک‌های مسیر در اختیار مالکان قرار گیرد.

انتقال مشاغل مزاحم به محل‌های مناسب

وی با اشاره به فعالیت مشاغل مزاحم از جمله تعمیرگاه‌های خودرو و واحدهای صنفی جوشکاری در خیابان معراج حدفاصل پل تمدن تا چهارراه میثم همچنین آسفالت نامناسب کوچه‌های این مسیر، تصریح کرد: این واحدهای صنفی و کارگاه‌ها از سال‌های گذشته در خیابان معراج شکل گرفته و البته شهرداری مراقبت می‌کند تا فعالیت آن‌ها کمتر برای شهروندان مزاحمت ایجاد کند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: سیاست شهرداری اصفهان انتقال مشاغل مزاحم به محل‌های مناسب است تا کمتر مزاحمت برای شهروندان ایجاد شود و البته محل در نظر گرفته شده برای فعالیت این واحدها در دسترس افرادی که نیاز به اینگونه خدمات دارند، باشد.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی نباید به گونه‌ای خدمات ارائه کنند که آزار و اذیت شهروندان را همراه داشته باشد و  نارضایتی ایجاد شود، ادامه داد: تعمیرکنندگان خودرو باید از انتقال خودروها به پیاده روها اجتناب کنند تا نارضایتی در بین شهروندان به وجود نیاید.

نوروزی در ارتباط با آسفالت نامناسب تعدادی ازکوچه ها و معابر خیابان معراج، اظهارکرد: قرار نیست کوچه‌ها خراب باشد، از این رو حتما از این معابر بازدید خواهم کرد و اقدامات لازم انجام خواهد شد تا قبل از اینکه فصل زمستان فرا رسد و با آبگرفتگی مواجه شویم، این مسائل رفع شود.

اجرای پروژه‌های بزرگ در مناطق کمتربرخوردار شهر

وی با بیان اینکه دغدغه شهرداری اصفهان تمرکز بر ارائه خدمات در مناطق کمتربرخوردار شهر است، گفت: در حال حاضر پروژه های بزرگ شهرداری اصفهان در مناطق کمتر برخوردار شهر در حال اجرا است و این سیاست می‌تواند عدالت را برقرار و توزیع عادلانه امکانات را در بر داشته باشد و به توسعه متوازن شهر کمک کند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه حلقه حفاظتی شهر، مترو و راه‌ها در مناطق ۱۴، ۱۰ و ۱۵ شهر اصفهان در حال احداث است، گر چه این پروژه ها در مرکز شهر و در معرض دید عموم قرار ندارد اما مهم انجام خدمت رسانی به شهروندان است تا آینده شهر مسیر درست را پیدا کند  و اتفاقات خوبی در شهر رقم بخورد.

وی خطاب به مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تاکید کرد: کوچه های خیابان معراج باید بازدید شود و تا دو هفته آینده گزارش اقدامات صورت گرفته ارائه شود تا مردم بدانند تصمیماتی که در برنامه رادیویی "شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو" ابلاغ می شود، چه نتایجی به همراه دارد.

نوروزی در ارتباط با سابقه کاربری یک قطعه زمین با کاربری آموزشی در منطقه هشت شهرداری اصفهان، گفت: کاربری اراضی در طرح تفصیلی تعیین می‌شود که هر زمینی چه کاربری داشته باشد، در واقع مشاور بر اساس امکان‌سنجی و سرانه‌ها کاربری اراضی را در هر شهری تعیین می‌ کند.

 وی ادامه داد: ضوابط بازنگری طرح تفصیلی شهر اصفهان در سال ۹۰ ابلاغ و در سال‌های ۹۳ و ۹۴ نقشه‌های آن ابلاغ شد که در نقشه ها ارتفاع، کاربری مشخص می شود.

برنامه جامع، برنامه‌ریزی فضایی

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر طرح برنامه جامع شهر اصفهان با رویکرد نوین درحال تهیه است که با برنامه تفصیلی متفاوت است، اظهارکرد: در برنامه جامع سیاست های کلان مطرح می‌شود؛ به عنوان مثال اعلام می‌شود که توسعه شهر به چه سمت و سویی باشد، در شرق یا غرب اصفهان چه اتفاقاتی بیفتد، همچنین پروژه رینگ چهارم نیز در برنامه جامع دیده شده است.

وی افزود: بازه زمانی برنامه جامع جدید برای ۱۵ تا ۲۵ سال آینده است، در حالی که طرح جامع قبلی سال ۶۷ یعنی ۳۱ سال پیش ابلاغ شده و با توجه به گذشت زمان طولانی باید طرح جامع بازنگری شود.

نوروزی ادامه داد: طرح جامع شهر اصفهان با رویکرد جدید در حال تهیه است و به زودی بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده و مشارکت مردم و نخبگان، دانشجویان، وکلا، پزشکان و بخش های مختلف فعال شهر را جلب کردیم تا بتوانیم در برنامه جامع که برنامه‌ریزی فضایی دارد، مسائل مختلف را مورد توجه قرار دهیم.

وی تاکید کرد: باید ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، معیشتی، ترافیکی و فرهنگی در برنامه جامع شهر اصفهان مورد توجه واقع شده و مشارکت‌پذیری مردم در نظر گرفته شود؛ همپنین طرح‌های آموزشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در طرح‌های قبلی نگاه کالبدی وجود داشته است، گفت: نگاه کالبدی صرف نمی‌تواند راهگشای مشکلات شهر باشد.

وی گفت: در خصوص اراضی که در طرح تفصیلی کاربری آموزشی دارد، وقتی متولی آن آموزش و پرورش باشد، شهرداری نمی‌تواند بدون هماهنگی آموزش و پرورش زمین را از کاربری مورد نظر خارج کند، اما اگر کاربری زمین پارکینگ یا فضای سبز باشد شهرداری می‌تواند با نگاه استراتژیک تصمیم‌گیرنده باشد.

نوروزی در ارتباط با سوال تفکیک ۱۷۰ متر زمین در محدوده منطقه هشت شهرداری اصفهان، تصریح کرد: اگر مالک زمین با هر متراژ وسعت، با سند شش دانگ برای دریافت پروانه ساختمانی به شهرداری مراجعه کند، مشکلی در صدور پروانه وجود ندارد، اما اگر زمین مشاع یا قولنامه‌ای باشد و پیرامون آن زمین‌های بایر وجود داشته باشد، ۱۷۰ متر نیاز به تفکیک زمین اصلی و تعیین تکلیف دارد.

وی گفت: اگر متراژ زمین ۲۰۰ متر به بالا باشد و زمین های پیرامونی آن شناسایی و با تعهد محضری تعارضات احتمالی آینده پیش بینی و تعیین تکلیف شود، مسأله تعیین تکلیف زمین قابل حل خواهد بود.

افزایش ۱۰ درصدی تعداد سرویس‌های بهداشتی شهر

شهردار اصفهان در ارتباط با وضعیت نامناسب نظافت و بهداشت سرویس های بهداشتی سطح شهر، تاکید کرد: علت این مساله این است که قبلا پیمانکاران فضای سبز علاوه بر کار فضای سبز، نگهداری و نظافت سرویس‌های بهداشتی را نیز انجام می‌دادند، اما  از ابتدای آبان‌ماه سال جاری این کار را به پیمانکار جداگانه دیگری واگذار کردیم تا کیفیت نظافت سرویس‌های بهداشتی بهبود پیدا کند زیرا این محل‌ها بیشتر مورد استفاده گردشگران و شهروندانی که برای اوقات فراغت به فضاهای عمومی شهر مراجعه می‌کنند، قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از گذشته های دور تاکنون ۲۳۷ نقطه با ۲۴۰۰ چشمه سرویس‌های بهداشتی در شهر وجود داشته است، افزود: با توجه به اهمیت موضوع و اینکه اصفهان شهر گردشگرپذیر است، امسال ۱۰ درصد تعداد سرویس‌های بهداشتی شهر را افزایش داده و تا پایان سال ۲۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در شهر اضافه خواهد شد.

 نوروزی از نصب سرویس‌های بهداشتی دارای قابلیت جابجا شدن(پرتابل) در ۲۰ نقطه شهر خبر داد و گفت: شهرداری اصفهان در صدد خریداری کانکس‌های دو چشمه‌ای سرویس‌های بهداشتی است و هر کدام از آنها ۱۶۰ میلیون تومان هزینه دارد تا در محل‌هایی مانند  پل فردوسی نصب شود.

وی افزود: برای میدان امام(ره) قراردادی تنظیم شده تا با هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی سرویس‌های بهداشتی دارای قابلیت جابجا شدن را راه‌اندازی کنیم.  

شهردار اصفهان با بیان اینکه تعداد ۸۰ نقطه مساجد بر خیابان واقع شده و سرویس های بهداشتی دارد که نباید تنها هنگام نمازهای صبح، ظهر و شب باز باشد، تاکید کرد: سرویس‌های بهداشتی مساجد باید در همه ساعات مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

در ساختمان سرویس های بهداشتی خیابان محمد طاهر واقع در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان که در مجاروت چند سالن ورزشی قرار گرفته، نباید بسته باشد زیرا این اقدام منطقی نیست و باید مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان موضوع را بررسی کند.

کد خبر 395912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.