بهترین فایروال‌های رایگان کدامند؟

فایروال یا دیواره آتش این قابلیت را دارد که در کنار آنتی ویروس‌ها امنیت شبکه‌ای کاربران سیستم‌های عامل کامپیوتری را تامین کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر سیستمی که به اینترنت متصل باشد به ابزاری برای مقابله با تهدیدات امنیتی نیاز دارد؛ یکی از این ابزارها فایروال‌ یا دیواره آتش است که کاربردی‌ترین وظیفه آن، توقف حملات هکرها و ویروس‌ها است. با این که در چند سال گذشته آنتی‌ویروس‌ها پیشرفت زیادی کرده‌اند، اما هنوز هم نیاز است کاربران کامپیوتر از نرم‌افزارهای فایروال استفاده کنند، زیرا تهدیدات امنیتی شبکه نه تنها کمتر نشده، بلکه افزایش پیدا کرده است. در ادامه به معرفی بعضی از بهترین فایروال‌های رایگان می‌پردازیم:

TinyWall

TinyWall یکی از کم‌حجم‌ترین فایروال‌ها است که می‌توان همراه فایروال ویندوز از آن استفاده کرد. TinyWall برخلاف نرم افزارهای دیگر پاپ آپ‌های تبلیغاتی، ندارد. این فایروال برنامه‌های موجود در کامپیوتر را اسکن کرده و برنامه‌های امن و مطمئن را شناسایی می‌کند. همچنین می‌تواند فایروال ویندوز را از تغییرات محافظت کند و از رمزهای عبور و فایل‌های میزبان‌ در برابر تغییرات ناخواسته محافظت کند.

PeerBlock

فایروال PeerBlock، انواع پورت‌های وروردی و خروجی را کنترل می‌کند و تمامی آدرس‌های IP دارای ویژگی خاص را مسدود می‌کند. این فایروال برای تضمین امنیت کاربران در شبکه‌هایی مانند تورنت (Torrent) طراحی شده است. شیوه کار با PeerBlock بسیار آسان است. هنگام اجرای این نرم افزار از شما در مورد سایت‌هایی که تمایل دارید مسدود کنید، سوال پرسیده شده و پس از آن از شبکه شما محافظت می‌شود.

ZoneAlarm

ZoneAlarm یکی از قدیمی‌ترین فایروال‌ها است که از هرگونه تغییری در فایل‌های میزبان‌ محافظت و از حملات ورودی و خروجی جلوگیری می‌کند. این نرم افزار تنظیمات مناسبی را جهت شخصی‌سازی استفاده از شبکه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نقص ZoneAlarm این است که با اکثر آنتی‌ویروس‌ها، ناسازگار بوده و فقط با محصولات شرکت سازنده و سیستم پیش‌فرض Windows Defender کار می‌کند. در صورت نصب این فایروال در کنار نرم افزارهای امنیتی دیگر، عملکرد آنتی‌ویروس ضعیف خواهد شد.

Comodo

فایروال Comodo یکی از محبوب‌ترین فایروال‌های مورد استفاده کاربران است که برنده جوایز زیادی شده است؛ این نوع فایروال با تکیه بر سیستم شبکه ابری، امنیت برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های کاربران را بررسی می‌کند و نسبت به روش مسدود کردن دارای، امنیت بیشتری است. در صورت استفاده از یک آنتی‌ویروس قوی در کنار این فایروال می‌توانید از یک ابزار امنیتی فوق‌العاده و رایگان بهره‌مند شوید. کاربر می‌تواند بنا بر خواسته خود قابلیت فایروال یا آنتی‌ویروس را انتخاب کند.

GlassWire

GlassWire یک فایروال جدید است که میزان ترافیک و مصرف داده‌های کاربران را نشان می‌دهد؛ بنابراین آن‌ها می‌توانند از میزان استفاده برنامه‌های خود آگهی یابند. کاربران می‌توانند این فایروال را به طور مستقیم یا با پک آنتی‌ویروس Security 60 دانلود کنند. این فایروال دستگاه جدیدی را که به شبکه متصل می‌شود، شناسایی می‌کند. بنابراین کاربر می‌تواند تمامی دستگاه‌های متصل به شبکه را مدیریت کند.

NetDefender

 با استفاده از فایروال NetDefender کاربر می‌تواند آدرس‌های IP و پروتکل‌های محاز را شناسایی و سایر پورت‌ها را هنگام استفاده از شبکه اینترنت، مسدود کند. این نوع فایروال قابلیت اسکن‌ کردن نیز دارد؛ بنابراین NetDefender تمامی پورت‌های در حال اجرا در کامپیوتر را به کاربر نشان می‌دهد و هر کدام را که لازم باشد، مسدود می‌کند. این فایروال برای سیستم عامل های قدیمی XP و ۲۰۰۰ طراحی شده است.

کد خبر 395787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.