بدهی‌های ارزی و ریالی بخش خصوصی از دولت جداسازی شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خواستار جداسازی بدهی‌های ارزی و ریالی بخش خصوصی از بخش دولتی شد و گفت: بخش عمده بدهی‌ها مربوط به بخش خصوصی نیست، اما طعنه و فشار آن متوجه این بخش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در اینستاگرام با انتشار یک پست، نوشت:

" نودمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برگزار شد

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد با بیان اینکه بخش خصوصی توانست نقش تاریخی خود را ایفا کرده و اقتصاد ایران را نجات دهد، گفت: دولت با اعتمادی که به بخش خصوصی کرد توانست به موفقیت دست پیدا کند. زمانی که تحریم‌ها آغاز شد بخش‌نامه‌های متعددی توسط دستگاه‌های دولتی صادر شد که همگی بازدارنده بودند و مانع از حرکت بخش خصوصی می‌شدند اما به تدریج این اعتماد شکل گرفت و فعالان اقتصادی توانستند در شرایط باثبات‌تری مسیر خود را بپیمایند.

در ادامه غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در این نشست خواستار جداسازی بدهی‌های ارزی و ریالی بخش خصوصی از بخش دولتی شد. شافعی گفت: بخش عمده بدهی‌ها مربوط به بخش خصوصی نیست، اما طعنه و فشار آن متوجه این بخش است.

محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و عضو شورای گفت‌وگو با استناد به گزارش رسمی دولت از اجرای قانون برنامه پنجم توسعه، مشخص شده که به دلیل نوسانات شدید ارزی هیچ بیمه‌گذاری توان پوشش بیمه‌ای این نوسانات را نداشته و درنتیجه قانون در راستای پوشش ریسک ناشی از نوسانات ارزی اجرایی نشده است.

وی معتقد است دولت در برابر اجرایی نکردن این قانون مسئول است از طرف دیگر با توجه به افزایش نرخ ارز، دارایی‌های بنگاه‌ها هم بالا رفته که نباید نسبت به آن بی‌توجه بود. به نظر می‌رسد باید از طریق توافق بین این دو بخش میزان خسارت‌های وارد آمده را تقسیم کنیم."

کد خبر 395743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.